• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hele uren bereken per klant

Status
Niet open voor verdere reacties.

janineo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2005
hoi, ik moet een berekening maken waar ik zelf niet uitkomt.
Kunnen jullie mij helpen?

Er moet aan de hand van het aantal meldingen die een klant gemaakt heeft en het aantal uur die een aantal personen gemaakt hebben een berekening worden gemaakt hoeveel uur er per klant gemaakt is en dit moet worden verdeeld aan de personen (dit mag willekeurig worden gedaan maar wel op zo'n manier dat niet de ene persoon een heleboel klanten heeft en de ander maar een, ook moet er met hele uren worden gewerkt)

Ik heb een sheet als voorbeeld toegevoegd. De layout mag aangepast worden en de aantallen heb ik als voorbeeld neergezet en kloppen dus niet. Verder staat er op de tab uitleg nog wat exra informatie.

Heb je meer info nodig laat het dan even weten

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Janine

Bijlagen

Beste janineo,

Je bericht is door merer dan 20 mensen gelezenen de bijlage is tien keer gedownload, zonder antwoord.
Ik denk dat je een helderdere bijlage moet maken, want eerlijk gezegd snap ik het ook niet helemaal.

Richard

Toch een poging.

Nou, alles maar weer uitgeveegd, want ik kom er niet wijs uit.

Kun je niet veel beter werken met één registratietabel met daarin per medewerker, per klant de uren, en daarop een draaitabel maken?

Richard

janineo

in tabblad uren persoon1 staat
Week 1
klant 3......10
klant 11.....30
klant 13......5
klant 17......5

Echter in tabblad persoon totaal uren staat niets over klanten
Hoe moet hij daar dan gegevens uithalen.
of begrijp ik je helemaal verkeerd?

En gegevens uit een tabel halen die bewaard moeten blijven ook als de tabel veranderd blijft problematisch.

hoi,

ik heb het even een beetje aangepast. ik heb het verdelen van het aantal uur naar de personen er uit gehaald. De uren moeten nu alleen per klant worden berekend. Hopelijk is het nu ook wat eenvoudiger. Ik ben ook niet zo goed in uitleg geven :(

In de tab uitleg weer wat uitleg er bij gezet.

Grtz
Janine

Bijlagen

Het is nog een beetje vaag maar hier een poging.
Kijk goed naar het celformaat.

Bijlagen

is niet wat ik zoek. er worden alleen hele uren getoond enals je die bij elkaar optel kom je niet op het eindtotaal. ik ben zelf ook nog ermee bezig gewweest. heb eerst de hele uren uit elk getal gehaald en daarna de rest. het verschil tussen de opgetelde hele uren en het totaal uren dat is opgegeven los ik op door van de hoogste restwaardes 1 heel uur te maken. vervolgens trek ik die 1 uur weer van de restwaarde af ontstaat er een negatieve restwaarde. De rest waardes wil ik dan met de volgende berekening eerst bij het totaal van die klant optellen.

Beste janineo,

Ik hoop dat ik je goed begrijp.
Je hebt twee tabellen:
1) aantal calls per klant
2) aantal gewerkte uren in totaal

Vervolgens wil je een gemiddeld aantal uur per call berekenen. En dan wil je de klanten verdelen over de medewerkers?

Ik vind dit onbegrijpelijk.

Als er voor een klant gewerkt wordt, houden de medewerkers dan niet hun uren bij pe klant? En een medewerker die fulltime werkt, kan meer klanten helpen dan een part-time medewerkers.

Dus, of je geeft niet alle benodigde info, of jouw werkgever heeft je een onmogelijke vraag gesteld.
Of ik zit er helemaal naast. Kan uiteraard ook.

Richard

Hoi,

kben er al uit. ik heb de sheet bijgevoegd die ik nu werkend heb wat betreft het uitrekenen van hele uren.

De kolom B in tab 'CustomerHours_hidden sheet' word elke week ververst. De rest uren worden dan eerst weggeschreven in kolom P. Verder nog een aantal formules om oa de hoogste restwaardes er uit te filteren en uitzonderingen weer op te vangen.

mvg
Janine

Bijlagen

Als het voor jou opgelost is mag de vraag nog op opgelost (rechtsonder de pagina)

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan