• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hele waarde uit cel halen

• Onderwerp starter Onderwerp starter TheoR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TheoR

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Kenners,

Situatie is als volgt:

Ik heb een cel met het getal 14 daarin. Doormiddel van de opmaak wordt hij weergegeven als A0.14 (opmaak: "A0."00)

Nu wil ik dat gebruiken in een andere cel. MAAR ik wil ook dat hij de A0. erbij pakt, dus niet alleen de 14, is dat mogelijk?
Dus de gehele waarde, inclusief opmaak.

Laatst bewerkt:
hoi TeoR

heb je al wat geprobeerd?
bv kopiëren en dan plakken
of = in tikken in een cel en dan klikken op de cel waar je opgemaakte waarde staat en dan enter.

groet
Sylvester

Ja, ik heb al het één en ander geprobeerd. Anders was ik hier niet geweest... weet hoe een forum werkt, en het is Theo
[/mierenneuker]

Het probleem is dat ik de waarde met opmaak wil gebruiken in een formule (vert.zoeken). Die ziet alleen de inhoud, niet de opmaak. Is dit te regelen?

Theo,

Waarom niet gewoon
Code:
="A0."&A1

Ja, dat werkt!

Wel een iets wat omslachtige manier... en vreemd dat je de functie CEL.LEZEN() niet direct in het werkblad kan gebruiken.

Bedankt!

Het kan ook met een zelfgemaakte funktie (UDF)

Code:
Function A_tekst(c0 As Range)
    A_tekst = c0.Text
End Function

zet in een cel:

=A_tekst(A1)

@Wher
Kun jij vertellen waar je die cel.lezen vandaan hebt en waar daarover meer informatie staat ?

@snb, hoe maak ik die functie? Via knopje Visual Basic? Dan werkt het namelijk niet.

Heb je miss een voorbeeld bestandje?

===============

Edit: gelukt

Laatst bewerkt:
snb,

Ik denk dat ik, naast de link die Rob reeds gaf, me gebaseerd heb op deze post:
http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?t=20611

TheoR,

Ik meen ergens te hebben gelezen dat, indien je Morefunc installeert, je deze functie wel rechtstreeks in het werkblad kunt gebruiken in de vorm "=xlm.get.cell(etc.)

Laatst bewerkt:
@Wher

Dankjewel.
Na lezing van JPK's pagina lijkt mij mijn UDF simpeler. JPK geeft ook aan dat het een manier is om eigenschappen binnen te halen die verder alleen met VBA mogelijk zijn. Daarvoor is een UDF prima geschikt.

werkwijze:
maak een macromodule
zet daarin de code van de funktie (Function... t/m ... End Function )
zet in een cel van een werkblad =A_tekst(XX)
waarbij XX de naam van een andere cel is. (A4, of Blad2!C12, etc)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan