heleboel foute drivers ...

• Onderwerp starter Onderwerp starter viv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ja...er zal niets anders opzitten (het enige wat me er een beetje van weerhield is omdat ik werk met PC-banking en ik destijds zo gesukkeld heb om alles in orde te krijgen qua installatie) maar ja als het me toen lukte moet het nu ook maar kunnen zeker hé !

Euh... ja ik zie dat ik een OEM product heb, dat is dan niet zo goed ???
Ben vlug gaan kijken op de laptop van mijn man wat voor versie hij heeft en... het is ook OEM !!! verdekke toch hé !!!

Wat betekent dat eigenlijk OEM ? Ik denk op mijn cd's van Microsoft Office dat dat ook zoiets is (OEM)..

En dan nog het allerlaatste :rolleyes: Hoe begin ik daaraan om Windows opnieuw te installeren ?? Moet ik eerst iets verwijderen of zo ? (heb daar totàààààl geen benul van !).

En als ik alles geïnstalleerd heb mag ik al mijn softwareprogramma's direct installeren (want ze hebben me gezegd dat dat niet mag omdat het ene het andere dan kan tegenwerken of zoiets....)

Mocht ik problemen hebben bij de installatie waar kan ik dan terecht op het forum ? Moet ik dan een vraag stellen bij "Besturingssystemen/Windows XP/Software ?????

Sorry is weer een hele lijst vragen geworden.....

Hier staat een mooie omschrijving daarvoor.

http://www.schoonepc.nl/instal.html

Is het misschien niet handiger om dat ding naar een plaatselijke pc boer te brengen? kost wel wat, maar dan hoef je het allemaal niet zelf op te lossen.

Het is heel moeilijk op afstand om van een digibeet een deskundige te maken.

Heb de informatie in die link vluchtig overlopen en ja.... het ziet er naar uit (ook al blijkt alles goed uitgelegd) dat het voor mij echt onbegonnen werk is. In eerste instantie dacht ik dat het gewoon de Windows CD erin steken was en volgen wat er op het scherm kwam. Maar... het is véééél ingewikkelder dan dat zie ik.

Ontzettend bedankt in ieder geval voor al je gegeven raad en hulp !!!!!!!!!! :thumb:

heu.. mag ik jullie nog 's lastigvallen met een vraagje (heb nieuwe pc gekocht, dinsdag wordt hij geleverd !!!! :)

Maar nu zit ik nog altijd wat te "frutselen" aan m'n huidige om toch maar proberen hem goed te krijgen.
Nu ben ik in Apparaatbeheer alle posten afgegaan en met de Wizard Updates voor hardware proberen te zoeken naar nieuwere drivers.
Bij alle app. komt de melding "geen nieuwere besturingssoftware gevonden" behalve voor één :
VIA CPU to AGP 2.0/AGP 3.0 Controller (versie 5.1.0.3441)
Als ik op "stuurprogramma bijwerken" klik verschijnt volgend venstertje :
"Benodigde bestanden. Het bestand VIA AGP1.SYS op VIA AGP Filter Driver Disk is nodig. Tijp het pad naar het bestand en klik op OK.
Bestand kopiëren van :
(staat in blauw) hoofdgebruiker\local settings\temp\pft4~tmp\winxp"

Zou dat iets met mijn probleem kunnen te maken hebben (vastlopen pc) ????

en ook bij Systeemapparaten :
Moederbordbronnen (locatie : op VIA Standard PCI to ISA bridge)
staat bij apparaatstatus :
"er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geïnstalleerd"
en bij Apparaatgebruik : "dit apparaat gebruiken (inschakelen)

?????

heb nieuwe pc gekocht ! Naar mijn "probeem-pc" zal iemand anders moeten kijken die meer kennis heeft van computers dan ik ! (en wanneer "opgelapt" krijgt mijn kleinzoon hem voor spelletjes op te spelen).
Toch bedankt iedereen voor de geboden hulp ! De Helpmij site zal ik ongetwijfeld op mijn nieuwe pc zetten in mijn favorieten !!!! :thumb:
Ik stel hiermee mijn vraag in als "opgelost"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan