Helemáál niet blij met m'n 24".....

Status
Niet open voor verdere reacties.

pandora

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Berichten
237
Omdat m'n ogen wat achteruit gaan heb ik een breedbeeld 24" tft aangeschaft.
Dat leek me nu werkelijk ideaal, lekker groot dus goed leesbaar.
Maar....ik heb nu een giga scherm met minuscule lettertjes, amper een mm hoog, véél kleiner dan op m'n 17"....
De resolutie verlagen is ook geen goed idee, maakt het wel groter maar lelijk en onduidelijk.
Letteretype vergroten naar 120 dpi werkt ook niet, de meeste websites blijven gewoon minuscuul.
En alles ziet er raar uit, zo uitgerekt in de breedte en ik maak veel meer kilometers met de muis!
Wat is nu het voordeel van zo'n groot, breed scherm? Ik zie het niet, ik wil weer lekker gewoon mijn 17" met normale verhoudingen terug.
Of doe ik gewoon iets verkeerd? :confused:

Zie bijgevoegde screenprint:
 

Bijlagen

  • voorbeeld scherm.jpg
    voorbeeld scherm.jpg
    104,8 KB · Weergaven: 82
Ga in internet explorer eens naar: beeld> tekengrootte.
Daar kun je je letters groter zetten.
 
Even los van de mogelijkheden die je hebt (bijv. bij Logitech toetsenborden) om op de + toets te drukken waardoor alles groter wordt (zal ongetwijfeld ook bij vele andere toetsenborden kunnen), intrigeert mij het volgende:
je zal toch wel in een winkel een 24 inch scherm hebben bekeken alvorens zo'n ding te kopen?
 
Ik denk eerder dat je voor een oplossing moet gaan zoeken bij de toegankelijksopties. Daar staan mogelijkheden voor slechtzienden.
 
Heb je een HD monitor, met een res. vanaf 1920 X 1080, dan zijn idd de letters erg klein. Je kunt ook proberen je videokaart drivers te update, dan worden soms letters enz ook groter.
 
Heb je een HD monitor, met een res. vanaf 1920 X 1080, dan zijn idd de letters erg klein. Je kunt ook proberen je videokaart drivers te update, dan worden soms letters enz ook groter.
Oh? Da's nieuw voor mij. Kun je eens uitleggen wélke rol de update heeft voor het groter worden van de tekens?
 
Ik weet niet helemaal hoe het gaat, maar toen ik de drivers voor mijn HD2600 PRO update, ging de resolutie weer terug naar 640 X 480. Daarna stelde ik hem in op de max. monitor resolutie en kregg ik scherper en groter beeld dan voorheen.

Edit: heb je sowieso al drivers van je GPU op je pc staan en geinstalleerd?
 
Laatst bewerkt:
Ehh, ik weet niet hoe ik diplomatiek moet schrijven, dus schrijf ik het maar gewoon rechtuit: Kletskoek.
Het is redellijk normaal dat bij een lage resolutie / (driver update) het beeld 'er niet uitziet' en 'groot' is en dat pas na een verhoging van de resolutie het beeld weer 'acceptabel' is. Dáár nu zit nu net het probleem van TS: hij wil een hoge resolutie én grote tekst.
Dat wordt dus niet bereikt door een driver update!
 
Ehh, ik weet niet hoe ik diplomatiek moet schrijven, dus schrijf ik het maar gewoon rechtuit: Kletskoek.
Het is redellijk normaal dat bij een lage resolutie / (driver update) het beeld 'er niet uitziet' en 'groot' is en dat pas na een verhoging van de resolutie het beeld weer 'acceptabel' is. Dáár nu zit nu net het probleem van TS: hij wil een hoge resolutie én grote tekst.
Dat wordt dus niet bereikt door een driver update!

Ik bedoelde er mee, als je géén driver erop hebt staan, is het beeld nog niet goed. :confused:
 
Ja, maar dáár zit het probleem van TS niet, sterker nog, zonder drivers zal íe beperkt 'dolgelukkig' zijn want het beeld is 'groot'. Dat het er niet uitziet is een tweede.

Kortom, de driverupdate staat geheel los van het probleem van TS.
 
Update,

Thnx allemaal nog, beetje laat, sorry! Goed dat ik een reminder ontving.
Het probleem is niet opgelost, ik heb nu gewoon m'n 17" monitor weer neergezet :)
Ergernis nummer 2 aan dat kreng is dat het ook niet kantelbaar is, het kan alleen maar recht staan en dat geeft me het gevoel dat het voorover valt.
Ergernis nummer 3: het is niet in hoogte verstelbaar....
Haha, dat zoiets simpels als een monitor zo'n miskoop kan zijn, dat waren dingen waar ik helemaal niet aan gedacht had en nee, ik heb 'm niet in de winkel bekeken, ik heb 'm online besteld!

Ik heb dus een 24" ïn de aanbieding, interesse?!
Groetjes,

Yvonne
 
Thnx

Ok, ik zal er eens over denken, alleen wil niemand nu dat kreng nog hebben natuurlijk haha!
 
Hoi !

Ik heb wel interesse !

Greetz,

Harry.
 
Ik ook wel eventueel, moet je wel even laten weten watvoor merk het is enzovoorts! :)

- Sigurd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan