Helemaal geen beeld

• Onderwerp starter Onderwerp starter atze
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

atze

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2001
ok.

Ik moest naar een pc kijken van een vriend van me.
Een pc bedrijf zei al dat ie stuk was.

Ik te kijken. geen beeld.Na een paar uur *****n kwam er eindelijk beeld, ik haalde windows NT eraf en dee er 98 op alles werkte, paar x gereboot om te kijken of ie et deed.
Ik pc terug te brengen aan te sluiten weer geen beeld.

Ik denk ff andere video kaart. ook nix, ( die video kaarten deden in andere systemen wel.

Ik denk nu dat die riser ofzo stuk is.
wie weet wat het anders kan zijn

hier enkele fotos":

3pc.JPG

riser.JPG
riser2.JPG
boven.JPG

Ik snap niet echt wat die foto's voor meerwaarde hebben bij je vraag. Na een paar uur pas beeld krijgen is niet echt jofel:D

Ik neem aan dat je ook al een andere monitor geprobeerd hebt? Doet de pc verder wel iets? Zorg met die vloerbedekking in ieder geval dat je als je met de pc werkt statisch ontladen bent, anders weet je zeker dat hij het niet meer gaat doen:eek:

ja je hoor hem aangaan en ratelen enzo cd-rom gaat draaien, idd ander beeldscherm

Heb je alles goed aangedrukt? Kaarten en zo. Heb je meerdere geheugenbankjes? Misschien dat daar 1 van kapot is. Probeer het dan met 1 bank tegelijk.

Anders wordt het toch naar de computerboer brengen ben ik bang.:confused:

Maar je begon al met een beeld dat pas na een paar uur aangaat, dus ik denk dat jou niets te verwijten valt. Misschien was het een kwestie van tijd totdat hij het helemaal ging begeven.

Laatst bewerkt:
Hallo

Ik zou :

De betrokken p.c. als vlugge controle eens opstarten d.m.v. d.o.s. bootdisk....(uitsluiten driver problemen..)

Indien njet .... controleren v/d powersupply en eventuele koeling v/h systeem.

En.... een riser gaat niet snel defekt hoor , dus die zou ik persoonlijk uitsluiten.

P.s. : is het c.mos backup batterijtje nog o.k??? , veel motherboards weigeren op te starten indien deze niet o.k. is .....

Peter

ey

hoe ken ik zien of de c.mos backup batterijtje nog goed is?

als je edo geheugen heb kan je dan met 1 geheugen bank opstarten?

kheb trouwens al een keer geprobeerd alles los te halen.
echt alles alleen die mobo hing er nog in.Toen alles goed aangedrukt, en alle stekkers bevestigd.

Video kaart werkt op ander systeem
voeding ook, andere harde schijf geprobeer en floppy
dus wat is het

Laatst bewerkt:
als je edo geheugen heb kan je dan met 1 geheugen bank opstarten?

kheb trouwens al een keer geprobeerd alles los te halen.
echt alles alleen die mobo hing er nog in.Toen alles goed aangedrukt, en alle stekkers bevestigd.

Video kaart werkt op ander systeem
voeding ook, andere harde schijf geprobeer en floppy
dus wat is het

Hallo

E.d.o. geheugen kun je inderdaad per bank installeren in een p.c. ."indien je twijfelt , kun je eens "memtest" laten lopen ..."

Het geheugen backup batterijtje , kun je eenvoudig kontroleren d.m.v. een digitale multimeter.

Blijkbaar heb je er echt problemen mee....

Stel voor om de betrokken p.c. eens volledig naakt op te starten , dus c.p.u. , memory en ....videokaart.

Wat gebeurt er dan , ... start de betrokken p.c. op???

Indien ja, steeds verder opbouwen .

Indien er nog probs. zijn , dan horen wij "lezen" wij het wel...

p.s.: uiteraard de betrokken p.c. steeds opstarten d.m.v. d.o.s. bootdisk...

Peter

Laatst bewerkt:
als ik helemaal naakt boot gebeurt er nix, je hoor alleen de voeding draaien

Hallo

Indien al het voorgaande klopt , dan verdenk ik de c.p.u. of motherboard .

En is het dus ..... einde oefening voor deze p.c.

Peter

alleen het vreemde is.Dat ze dat eerst ook al dachten.
Dus ik keek voor gein alles ff na.En na een heleboel geprobeert te hebbe kwam er ineens beeld, stond windows NT op.afijn ik alles erop zette, breng je em weg.Sluit je em aan zelfde grap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan