Helemaal geen netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Mijn zoon zit bij Orange met Adsl extra +telefonie. Zijn KPN lijn is getransformeerd naar Orange. Dus hij heeft alleen een Orange tel. nummer. Nu is hij verhuisd naar een boven etage van een Amsterdams huis, maar dat is een tot etage verbouwde bovenverdieping van het onderliggende pand. Er bevindt zich daar een telefoonaansluiting althans een aansluiting waar een telefoonstekker in kan. Nu heeft hij uiteraard zijn ADSL van Orange verhuisd en na meer dan 8 weken wachten en onzinnige telefoontjes wordt er beweerd dat alles in orde is. Vanuit de centrale kunnen ze zien dat alles is gelukt. Echter de Livebox geeft geen enkele sjoege. Een telefoon aangesloten op de telefoonaansluiting geeft ook geen signaal. Mijn vraag is: Als je bij Orange zit en je hebt daar telefoon, dus niet bij de KPN, heb je de KPN dan helemaal niet nodig als je gaat verhuizen naar een ander pand??? Dus kan Orange je gewoon verhuizen van het een naar het ander?? Hoe kan het dat ze bij Orange zien dat alles klopt en dat er geen signaal uit de aansluiting komt?? Weet iemand iets over dit soort aansluitingsproblemen bij Orange of in het algemeen?? Een advies van notabene de technische dienst was om de kabel van anderhalve meter in te korten naar 30 cm. Dus bij de technische dienst van Orange moet je zeker niet zijn voor een goed advies. Ben benieuwd en vast bedankt.

WAt ik mij afvraag is of je uberhaupt wel kan telefoneren bij deze aansluiting. Probeer eens een telefoon erin te stoppen. Wat mij bekend is bij dit soort huizen/kamers, is dat de aansluiting doorgetrokken is vanaf het eigenlijke pand. Je zei dat de bovenwoning later gereed gemaakt is. Heeft deze kamer ook een apart huisnummer?
Zo niet dan lijkt het mij moeilijk om daar een adsl lijn op te verkrijgen als je geen toestemming hebt van de eigenlijke bewoners om de lijn om te laten zetten. Het is zeker mogelijk om een lijn waar KPN niet op zit direct door een andere provider te laten gebruiken. Over orange heb ik geen kritiek, gebruik hier dezelfde verbinding als jullie in amsterdam moeten hebben, maar ja, voor een helpdesk is het ook moeilijk om iets op afstand te zien. Ik praat natuurlijk niet goed wat ze u hebben laten doen/verteld hebben.

Zoekt u dit eens uit en laat het mij weten.

M. vr. gr.

Jim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan