helemaal uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaake

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2002
als ik mijn pc opstart gaat dat helemaal goed,alleen na 5 minuten slaat hij helemaal uit.ik kan hem op dat moment ook niet meer opstarten,als ik 5 minuten wacht start hij wel weer op en blijft het ook gewoon doen.ik heb geprobeerd een patroon te ontdekken waneer hij dit doet maar dat is er niet.het gebeurd ook niet altijd,maar als het gebeurd ben ik ook alles kwijt waar ik mee bezig was.ik word hier helemaal gek van. HELP MIJ......

Geplaatst door jaake
als ik mijn pc opstart gaat dat helemaal goed,alleen na 5 minuten slaat hij helemaal uit.ik kan hem op dat moment ook niet meer opstarten,als ik 5 minuten wacht start hij wel weer op en blijft het ook gewoon doen.ik heb geprobeerd een patroon te ontdekken waneer hij dit doet maar dat is er niet.het gebeurd ook niet altijd,maar als het gebeurd ben ik ook alles kwijt waar ik mee bezig was.ik word hier helemaal gek van. HELP MIJ......

kijk is of je koeling wel draait.

Hallo

Controleer als eerste uiteraard de koeling...

Zie eerdere post...

Indien o.k. , zou ik als volgende de voeding 'uitgangsspanningen ' powersupply controleren...

Volgende check is , logischerwijze ... het geheugen ...

Indien alles o.k. checkt , dan heb je een ??? probleem en , zit je 9 op 10 met intermitterende kontakten ...

Indien deze p.c.nog ondere garantie , deze uiteraard "claimen"...

Peter

p.s.:... Hou je ons op de hoogte v/d evolutie's...???

p.s.2 : Een "gokje" ... een koelprobleem , dus een v/d ventilatoren...

Let wel , gezien de summiere "foutmelding" ...een gokje...

ja de koeling van de voeding en de processor draaien allebei,daar dacht ik ook meteen aan,maar op het moment dat hij uit slaat is het al te laat om te controleren,en als ik hem daarna opstart draaien ze wel.
wat garantie betreft ik heb alle onderdelen(moederbord,processor,voeding en videokaart) los gekocht en in mijn oude packard-hell kast gebouwd,dus dat word lastig.

Hallo

Euhh.. controleer de "individuele" garanties...

Vind dit altijd jammer , indien de betrokken p.c. "voor" u staat , is de "fout" in een kwestie van ...een 5 tal minuten gevonden....

Jammerlijk genoeg , gezien de meestal summiere info ..., blijft het "gokken" ...

Dus , mijn , tsja ... volgende "gok" , is het "wergeheugen" , dus controleer eens het werkgeheugen , uiteraard over een langere periode ..

Goed prg. is ,memtest , even opzoeken d.m.v." GOOGLE"...

P.c. groeten ...Peter

ook het geheugen werkt goed.het rare van mijn prbleem is namelijk ook dat het nie taltijd gebeurd.nu staat hij al sinds vanmorgen aan zonder problemen maar het kan best dat als ik hem nu opnieuw opstart dat het probleem zich na 5 minuten wer voordoet.

Hallo

Laat deze eens gewoon draaien , dus ... onbelast laten draaien.

Na een uur of zo , deze eens "stressen" ...

Een defekt geheugen kan perfekt werken op kamertemperatuur , maar kan fouten geven op werktemperatuur (dus ook deze checken...)

Indien de b.i.o.s. dit ondersteund , monitor eens temp. en voedingsspanning...

Verdachte zaken zijn uiteraard hoge temp. , sterk afwijkende voedingsspanningen , en logisch... stilvallende ventilatoren .

Peter

Laatst bewerkt:
nee,is niet overgeclocked. temperatuur en ventilatoren lijken goed te werken, dus het blijft een raadsel.

Hallo

Hoe lang heeft "memtest" gedraaid op deze p.c....???

En deze geeft echt geen foutmeldingen ???

Mij lijkt het nog steeds een thermisch probleem hoor ...

Peter

heb ook dit probleem gehad
bleek sluiting te zitten in de voeding

groet
recas

Jaake, welke Windows heb je?

Groetjes,
Bennie

ik heb format c uitgevoerd en win98 opnieuw geinstalleerd,tot op heden geen problemen meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan