helft minder beschikbaar geheugen dan totaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spacemonkey

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Hallo,

ik heb net een nieuwe pc aangeschaft met totaal 4 GB RAM geheugen, maar het volgens Systeeminfo is het beschikbare fysieke geheugen slechts 1,56 GB. In programma's zoals Ccleaner en RamBooster wordt ook slechts ongeveer 1,56 GB aangegeven. In dezelfde lijst van Systeeminfo staat dat het totale fysieke geheugen 4.096,00 MB is. De BIOS zegt dat er ook totaal 4 GB geheugen is. Wat is er met de rest (2,44 GB) van het beschikbare geheugen gebeurt?

Hallo,

ik heb net een nieuwe pc aangeschaft met totaal 4 GB RAM geheugen, maar het volgens Systeeminfo is het beschikbare fysieke geheugen slechts 1,56 GB. In programma's zoals Ccleaner en RamBooster wordt ook slechts ongeveer 1,56 GB aangegeven. In dezelfde lijst van Systeeminfo staat dat het totale fysieke geheugen 4.096,00 MB is. De BIOS zegt dat er ook totaal 4 GB geheugen is. Wat is er met de rest (2,44 GB) van het beschikbare geheugen gebeurt?

door de beperkingen van een 32-bits besturingssysteem is het niet mogelijk om meer dan 4 GB te adresseren. De ruimte boven +/- 3.2 GB wordt gereserveerd voor het adresseren PCI-E, PCI, I/O, etc. De oplossing is een 64-bits besturingssysteem te installeren welke wel in staat is om meer dan 4 GB aan geheugen te adresseren. Nuja dan kom jij nog ongeveer de helft tekort...Ik zal nog eens aan het zoeken slagen:-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan