Helkern attack

Status
Niet open voor verdere reacties.

alanrump

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2004
Ik heb de laaste tijd last van " helkern " Ik gebruik kaspersky antivirus en die blokt het elke keer .Mijn vraag is nu Hoe kan ik er van af komen en is het gevaarlijk ???? kan iemand me helpen alvast bedankt!!

groetje alan

helkern?
Krijg je een melding, is het een map / bestand?

Geplaatst door alanrump
Ik heb de laaste tijd last van " helkern " Ik gebruik kaspersky antivirus en die blokt het elke keer .Mijn vraag is nu Hoe kan ik er van af komen en is het gevaarlijk ???? kan iemand me helpen alvast bedankt!!

groetje alan

Volgens Kaspersky 1 van de gevaarlijkste virussen in 2003.

Dus scan eens online met verschillende virusscanners

Sorry nog even de bron vermelden.

http://www.kaspersky.com/news?id=970183

Laatst bewerkt:
Ik krijg als bericht
attack "Helkern" from adres 218.25.230.254 en het wordt telkens tegen gehouden door me kaspersky antivirus die ik gebruikt.

groetjes alan

Geplaatst door alanrump
Ik krijg als bericht
attack "Helkern" from adres 218.25.230.254 en het wordt telkens tegen gehouden door me kaspersky antivirus die ik gebruikt.

groetjes alan

Kan je dit IP adres niet blokkeren via je firewall?

Probeerde net al bij windows fire wall maar ben er niet uitgekomen. Ik weet niet precies hoe ik dat moet doen .

Groetjes alan

Ik kreeg na om en bij 15 min dat ik me pc had opgestart een "Helkern" aanval en toen had ik dat Ip adres opgeschreven waar hij vandaan was gekomen en na 2 uurtjes om en bij kreeg ik weer een aanval schreef dat IP adres ook op en vergeleek het met die van de vorige maar ze komen niet over een. Maar ik weet niet of een poort of zow geblokkerd moet worden waar hij telkens naar binnen komt.

Alvast bedank als iemand een oplossing voor me heeft om die poort zien te blokeren .

Groetjes alan

Laatst bewerkt:
helkern/slammer gebruikt poort 1434 (udp) dus misschien krijg je geen waarschuwingen meer als je die blokkeert?

Ik heb gelezen ja ,dat het via poort UDP 1434 en poort TCP 1433 binnen komt maar weet niet hoe ik bij die poorten moet komen om ze te blokkeren .Kan iemand me zeggen hoe ik dat moet doen ?? alvast thx .

Groetjes alan

Ik heb hier ook last van gehad.
Hieronder is de oplossing!!!
Die heb ik gekregen van de site van Piet Manders.
Deze oplossing is om niet telkens die boodschap op het scherm te krijgen, vandaar de "naam" gillend varken, haha.
Zo word stilzwijgend Helkern geblokkeerd.

-------------------------------

Om het varken stil te krijgen moet je via. instellingen aanklikken dan op de instellingen aanpassen aan de rechterkant bovenste groene kruis/ op de instellingen aanpassen / dan op problemen oplossen / en daar .geen informatie geven over netwerkaanvallen ,aanvinken

dan is het varkentje stil

de instelling -Toegang blokkeren en aanbevolen actie uitvoeren

Succes Lucia

Ja dat doe ik ook elke keer, geluid van netwerkaanvallen uit te schakelen maar ja dan krijg ik wel geen melding meer dat me pc aan gevallen is maar van die "helkern" ben ik nog altijd niet af. Ik wil het heel erg graag weg hebben of blokkeren. Alvast bedank !!

Groetjes alan

Zo moet je dit niet zien!!

Kaspersky geeft aan dat men in jou pc wil inbreken en dat dit succesvol is afgeslagen.

Dit geef jij aan: Ik krijg als bericht

De volgende blokking van Kaspersky is een ander adres.
Als je goed oplet, gebeurd dit steeds via andere nummers.

Als jij dit uit Kaspersky wilt hebben, WORD er ingebroken op jou pc.

Lucia

Ha okeej nu snap ik het dus ik hoeft me niet druk te maken dat "helkern" me pc gaat beschadigen of dat er ingebroken wordt in me pc .Maar Lucia weet jij misschien niet hoe ik die twee poorten UDP 1434 en TCP 1433 toch kan blokkeren??Als iemand anders dat misschien ook weet dan zou ik dat graag willen weten hoe dat moet.Dan ben ik voor altijd er van af. Alvast thx

Groetjes alan

Je hebt toch wel die tip van mij uitgevoerd?
Anderds kun je een paar keer op een dag die melding krijgen op het bureaublad krijgen.
En zo word die stilzwijgend uitgevoerd en je pc word tegen inbraakpogingen beschermd.

Ik weet niet hoe ik poorten moet dicht maken, daar kan ik je niet mee helpen.

Lucia

Ja dat heb ik gedaan .Thx voor je tip heb het uitgevoerd en tot nu geen melding meer binnen gehad.Maar dacht misschien wist jij ook hoe je die poorten kon uitschakelen.

groetjes alan

Mijn allereerste berichtje hier betreft dus ook een eindeloze Helkern aanval. Ik begrijp uit het voorgaande hier beschreven dat die niet zoveel kwaad kan, omdat Kaspersky (en die heb ik ook) die netwerkaanval telkens afslaat. Maar de melding ervan blijft komen, en is ontzettend storend. Ik heb wel het volgende gelezen:
Om het varken stil te krijgen moet je via. instellingen aanklikken dan op de instellingen aanpassen aan de rechterkant bovenste groene kruis/ op de instellingen aanpassen / dan op problemen oplossen / en daar .geen informatie geven over netwerkaanvallen ,aanvinken
Mijn vraag is, WAAR via instellingen??? Niet via start neem ik aan. Kan iemand me verder op weg helpen?
Hartelijk dank. Groetjes, arietje.

Arietje hier is het vogende wat u moet doen!! open kaspersky antivirus en dan naar ---Settings--- is die tweede tab blad en dan moet u net er onder kijken dan ziet u --- Configure Real-time Protection---- U moet er op klikken en dan en als dat venstertje open is en dan kijken hele maal beneden rechts in de hoek dan ziet u --- Troubleshooting---- dan daar op klikken en als u dat gedaan hebt dan ziet u in dat schermpje dat opend na het klikken op troubelshooting --- Protection against networks attacks---- en dan het eerst vakje aan vinken (Do not notify about network attacks ) klaar alvast succes en ff laten weten of het wel of niet gelukt is.

Groetjes alan

Bedankt voor je snelle reaktie Alan.
Heb je tip uitgevoerd, en ga er vanuit dat het de goeie is.
:thumb:
arietje

Graag gedaan hoor moet wel werken want tot nu heb ik geen last meer van dat "varkentje"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan