HELL(P) zwart scherm wit balkje bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamal vleij

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2006
Berichten
36
als ik mijn win 98 opstart geeft hij op een gegeven moment een zwart scherm en een wit knipperend balkje (dat is onder dos) en dan doet hij niks meer behalve dat balkje. in veilige modus start hij wel gewoon op. HELP,
Alvast bedankt,

Jamal
 
jamal vleij zei:
als ik mijn win 98 opstart geeft hij op een gegeven moment een zwart scherm en een wit knipperend balkje (dat is onder dos) en dan doet hij niks meer behalve dat balkje. in veilige modus start hij wel gewoon op. HELP,
Alvast bedankt,

Jamal

Klinkt als een probleem met je drivers.
Toevallig iets nieuws geinstalleerd/aangesloten/geupdate?
 
ja

inderdaad ik heb net er een nieuwe hard disk,brander en dvd rom lezer uit een andere computer in gedaan (werkt allemaal)
 
jamal vleij zei:
inderdaad ik heb net er een nieuwe hard disk,brander en dvd rom lezer uit een andere computer in gedaan (werkt allemaal)
Hoogstwaarschijnlijk kan je windows 98 installatie deze upgrade niet aan.
Ik raad je aan alles wat nieuw is los te halen en te kijken of hij opstart.
Vervolgens elke keer 1 apparaat aansluiten en laten installeren, gaat het nog ergens mis.. laat weten bij welk apparaat.
 
hard disk

ik heb gedaan wat je zij en het probleem lag bij de oude hard disk. nu komt er een heel verhaal : ik had zelf een comp met een 20 gig hard disk op een gegeven moment begon mijn comp heel sloom te doen toen heb ik geformateerd. mijn ouders hebben een nieuwe comp gekocht en ik mocht de oude (vandaar de hardware) toe heb ik (niet geheel zonder problemen) de hard disk daarvan geinstaleert met de andere hardware op de nieuwe 14 gig hard disk stond nog windows 98 en dat was heel mooi want ik wou na het formateren windows weer instaleren maar toen kwam ik er achter dat ik het boekje kwijt was en daar stond het regisratie nummer in dus ik instaleren . en toen bij het opstarten kwam het probleem met het zwarte blokje.
 
Moet je me even vertellen of ik het goed begrijp,
Je had de "code" van windows 98 niet meer en je wilt de installatie van windows 98 op die 14 gig hardeschijf gebruiken.
-------------
In dit geval zal dit niet werken (wel veilige modus) omdat de installatie ingesteld is op andere hardware (ander moederbord etc.).
Je zult de windows opnieuw moeten installeren, als je de code echt nergens kunt vinden zijn er mischien nog andere manieren.
 
toch niet

nou ja ik heb er nog wat mee zitten klooien maar het is toch gelukt alles werkt prezies zoals ik wil! :cool: :cool: :thumb: hoe gek het ook is ik weet ook niet hoe ik het gedaan heb :D :D maarja ik ben helemaal blij!!
Bedankt voor je hulp!

Jamal
 
Fijn om te horen dat je pc weer goed functioneerd, zo zie je maar weer: de aanhouder wint.
Veel plezier met je "upgrade" :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan