hellep

Status
Niet open voor verdere reacties.

steve-o

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Ik heb m'n mening gedropt op een forum aangaande een bepaalde muziekgroep. Die gasten zijn daar niet mee opgezet en dreigen me te vinden aan de hand van m'n url nummer. (ik heb geen website of zo)

Mijn vraag: kan dit ? zo ja, kan ik dat nummer dan dringend eens veranderen !!!????

Graag een snel antwoord AUB

Een ''url nummer" bestaat volgens mij niet.
Ze zullen je IP-adres wel kennen, maar daar schieten ze weinig mee op. Weinig reden tot zorgen, denk ik.

Dat is niet mogelijk zonder medewerking van jou provider (en die zullen niet meewerken).

Offtopic: probeer in het vervolg eens een pakkendere titel te verzinnen ipv "hellep".

Bedankt voor de snelle reactie - heb intussen die firewall geïnstalleerd...

Als ik een berichtje dropte op dat forum kwam er een nummer voor m'n adsl.skynet.be en aan de hand daarvan merkten ze op dat ze me zouden vinden.

Ik neem aan dat dit niet kan (privacy via belgacom en zo) ?

'k zorg inderdaad voor een pakkender titel next time

Wat ook wel wil helpen is je voortaan iets minder extreem uit te laten. Ze zullen niet voor niets kwaad zijn.:rolleyes:

wellicht wel, ach 't was gewoon voor 't plezier (even jennen zoals jullie in Nl zeggen)....

Kan ik nu gewoon via een firewall zorgen dat ze me niet kunnen traceren ? - ik blijf liever een poos anoniem nu en zou dat ook wel willen naar de toekomst toe (ben wat op m'n hoede nu)

Andere tips zijn ook welkom ....

Hier kun je controleren of je verbinding "dicht" is. https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 Klik beneden op all service ports. Als alle blokjes in de test groen worden ben je volgens hun "onzichtbaar" voor anderen.
Je bent dan ook veilig tegen hackers.

Succes

Ik heb de test gedaan en m'n pc bleek die met glans doorstaan te hebben. ik weet wel niet of dit nu betekent dat ik geografisch niet meer te traceren val ?

Is het niet zo dat dit IP-nummer aan je pc 'vastkleeft' en dus ervoor zorgt dat men kan achterhalen waar die pc staat of zo ('k vind 't nu gewoon ook interessant om te weten ...) ?

Een leuk expiriment is het ip adres hier invullen:

http://visualroute.bboxbbs.ch/

Dan zie je op de wereldkaart waar het adres zich ongeveer bevindt.
Hier:

http://www.ripe.net/db/whois/whois.html

Kan je het adres ook invoeren om wat informatie te krijgen in tekstvorm (provider, soms plaats etc.)

Bij sommige providers kan je zoiets handmatig exacter vaststellen dan bij anderen. @home geeft bijvoorbeeld dit soort hostnames uit:
c12345-a.zwoll1.ov.home.nl
Waar je al snel uit kan gokken dat de persoon zich bevindt in de buurt van Zwolle...

Dit IP nummer krijg je van je provider als je verbinding maakt met het internet, of je elke keer hetzelfde IP krijgt ligt dus ook aan de provider. Als je met een modem inbelt krijg je meestal steeds een ander ip adres, maar bij planet ADSL krijg je bijvoorbeeld steeds hetzelfde adres.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan