hellup...dit is wel héél raddselachtig.

• Onderwerp starter Onderwerp starter R.V.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

R.V.

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Beste forumleden,
Ik heb vorige week een splinternieuwe PC gekocht, met Windows XP erop geinstalleerd en met nog allerlei software erbij. Alles werkte min of meer naar behoren, maar nu is het zo dat bij het sopstarten het startmenu nier meer onderaan verschijnt, zodat je o.a. niet bij de programma's komt. Alsof dat al niet erg genoeg is heeft klikken op de pictogrammen ("mijn computer", "windows mediaplayer", etc. etc.) geen enkel effect. Kortom: je kunt er helemaal niks meer mee en om 'm uit te zetten trek ik de stekker d'r maar uit.
Wat kan er aan de hand zijn en vooral wat kan ik er tegen doen?
Alvast bedankt voor elke reactie!!

Roel

Ik zou eerst een systeemherstel doen naar een datum toen het nog goed was.
Scan je op spyware en virus?
Ook geprobeerd in veilige modus om de boel te herstellen?
Je komt in veilige modus door tijdens opstart herhaaldelijk op F8 drukken.

Laatst bewerkt:
Als je er echt niks meer mee kunt zou ik snel terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht.

Geplaatst door adnieuwenhuizen
Als je er echt niks meer mee kunt zou ik snel terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht.

Is idd ook een oplossing pc is 1 week uit de winkel.

Gewoon even een vraag:
staat er wel een up to date virusscanner op deze computer.
Heb je alle updates van XP er wel op staan.

Puppie, dat zal toch wel met een nieuwe PC?
Als vervolg hierop.....heb je die scanner al eens laten lopen?
Veel gesurfd R.V.? AntiSpyware progjes gebruikt?
In een week kun je aardig wat oplopen.

Voordat je teruggaat naar de winkel zou ik eerst hier even langsgaan. :)

Die had ik nog niet gezien ikself!
Altijd te proberen. Bedankt :thumb:

even een snelle reaktie....

Nou mensen, wat een reakties op mijn vraag.... maar het probleem is inmiddels min of meer toevallig opgelost. Ik plaatste nl. op een gegeven momnet een DVD in het DVD-station om te kijken of dat effect zou hebben. Dat had het niet in 1e instantie maar wel toen ik de PC daarna opnieuw instarte. Bij dat starten kreeg ik nl. ditmaal de keus om danwel vanaf harddisch dan wel vanaf DVD op te starten en nadat ik voor harddisc had gekozen, verliep de opstartprocedure verder normaal, waar eerst het windowslogo niet eens was verschenen.
Kortom: hij doet het nu weer, hoewel ik het nog steeds erg vreemd vind. VOORAL als je bedenkt dat ik nog geen seconde op het intrenet ben geweest met deze PC en er nog geen enkel bestand op heb gezet (hij is dus écht spiksplinternieuw). Bedankt in elk geval voor alle reakties en ik hou het in de gaten!!
groeten,
Roel

Re: even een snelle reaktie....

Geplaatst door R.V.
Nou mensen, wat een reakties op mijn vraag.... maar het probleem is inmiddels min of meer toevallig opgelost. Ik plaatste nl. op een gegeven momnet een DVD in het DVD-station om te kijken of dat effect zou hebben. Dat had het niet in 1e instantie maar wel toen ik de PC daarna opnieuw instarte. Bij dat starten kreeg ik nl. ditmaal de keus om danwel vanaf harddisch dan wel vanaf DVD op te starten en nadat ik voor harddisc had gekozen, verliep de opstartprocedure verder normaal, waar eerst het windowslogo niet eens was verschenen.
Kortom: hij doet het nu weer, hoewel ik het nog steeds erg vreemd vind. VOORAL als je bedenkt dat ik nog geen seconde op het intrenet ben geweest met deze PC en er nog geen enkel bestand op heb gezet (hij is dus écht spiksplinternieuw). Bedankt in elk geval voor alle reakties en ik hou het in de gaten!!
groeten,
Roel

Wat is het is geweest daar kom je niet meer achter nu het opgelost is maar vreemd is het zeker. Het kan natuurlijk zijn dat er ergens een bestandje corupt was en dat nu opgelost is maar over het algemeen weet windows daar wel raad mee.

Toch wel een raar foutje als R.V. niet eens het internet is opgeweest :eek:
Als het nog een keer voorkomt zou ik toch maar naar de zaak gaan.
Schrijf dan vooral goed op hoe het gaat en welke foutmelding je krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan