Hellup ! ! ! Headset werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rily
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rily

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
He guys,

Wellicht kan 1 van jullie mij (op weg) helpen.
Een jaar of 2 werkte ik veel met het buitenland en heb toen een headset aangeschaft om via Skype te communiceren. Nu wil ik dat weer gaan doen en merk ik dat de headset niet werkt. Echter de pc herkent de headset wel want als ik een test uitvoer krijg ik ook de bekende 'piepjes' te horen. En toch, als ik de headset wil testen door bijvoorbeeld naar de radio de luisteren krijg ik geen geluid... :confused:

Heeft iemand een idee waaraan het kan liggen?

Bijvoorbaat allen bedankt voor het reageren.
Grtz - Rily

Heb je al in je configuratiescherm>>geluiden en audioapparaten met de instellingen gerommeld ?
Heb je je headset al geprobeerd om in een andere aansluiting te doen.
Bij mijn pc kan ik het geluid bijv. aan de voorkant en de achterkant inpluggen.

ik heb in mijn configuratiescherm ook nog een icoontje Soundmax, hier kan ik de koptelefoonuitgang aan de voorkant door andere geluidstoepassingen laten gebruiken als aan de achterkant.
Dus de voorkant voor skype en de achterkant gewone speakertjes voor de radio.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Marcel, hartelijk bedankt voor je reactie.

Hetzelfde als jij heb ik hier. Aan de achterkant de speakertjes en aan de voorkant de headset voor Skype. Het wordt nog vreemder want naast de gebruikelijke 'test piepjes' slaan ook de metertjes ook gewoon uit tijdens de 'spraak test'. Helaas is dat ongeveer het enige. Zou het te maken kunnen hebben met Windows XP en Vista? De headset is aangeschaft ten tijde van XP en inmiddels werk ik met Vista. En is dat op te lossen met bijv. een andere driver?

Groeten
Rily

Een headset heeft normaliter geen driver(s) nodig.
Je geluidskaart uiteraard wel.
Maar die is geinstalleerd anders zou je geen geluid horen.

Hebbie ook zo'n Soundmax icoontje in je configuratiescherm of taakbalk.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Bedankt Marcel.

Nee, ik heb Realtek voor het geluid. Heb je toevallig nog andere suggesties die ik zou kunnen uitproberen? Of wordt het een gevalletje van 'alles uitproberen totdat ik er bij neerval'' :D

Groeten
Rily

Laatst bewerkt:
alles uitproberen totdat ik er bij neerval
Ik zou niet doorgaan tot je erbij neervalt maar vlak daarvoor stoppen. :)

Misschien weet iemand anders nog wat.

Groeten Marcel

Heb je trouwens wel geluid als je je headset aan de achterkant aansluit ?
Of maakt dat geen verschil.

Groeten Marcel

:D ik stop net voordat ik neerval.

Aan de achterkant heb ik geen usb aansluiting, alleen aan de voorkant. Inmiddels ben ik bezig Soundmax te downloaden en hopelijk lukt het daarmee wel.
Vriendelijk bedankt voor je tijd en tips.

Groeten,
Rily

Je hebt een headset met een usb aansluiting begrijp ik nu van je?
Ik dacht gewoon van die standaard koptelefoonstekkertjes aan je mic+koptelefoon.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Sorry voor gebrekige info :o Inderdaad, het is een headset met usd aansluiting.

het is een headset met usd aansluiting.
Dan zal het niets uitmaken in welke USB poort je hem doet.

Inmiddels ben ik bezig Soundmax te downloaden en hopelijk lukt het daarmee wel.
Ik zou dat Soundmax niet installeren bij jou omdat je geen Soundmax geluidskaart hebt.

Heb je niet ergen een icoontje om je headset te configureren?

Ik weet het verder ook even niet.

Sorry.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Niets sorry, je hebt al genoeg tijd en energie in mijn probleem gestopt. Als er iemand is die sorry zou moeten zeggen dan ben ik dat. Mijn dank ik dan ook groot.

Klopt helemaal, soundmax wordt niet geaccepteerd dus die gaat weer weg. En dat icoontje is nergens te vinden. Het enige wat ik óver de headset kan vinden is in het configuratie scherm bij 'geluid'. Daar kunnen dan wat testjes gedaan worden, die overigens allemaal positief zijn. Echter werken met de headset of bijvoorbeeld het luisteren naar de radio doe de headset niet.

Geen nood, net als een dokter werk ik wel een lijstje af met mogelijkheden. En anders zit er weinig anders op dan (helaas) een nieuwe aan te schaffen.

Nogmaals hartelijk bedankt voor je al je tijd, inzet en energie :thumb:

Groeten,
Rily

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan