Hellup!!! Router Doet Het Niet Meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

damien1981

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2004
ik heb pas geleden een nieuwe laptop gekocht en wou die op mijn router (sweex) aansluiten.
nu heb ik van alles geprobeert maar krijg met geen mogelijkheid meer mijn pc's en mijn laptop op het internet met de router ik moet nu gewoon de laptop rechtstreeks op mijn kabel modem aansluiten dan doet hij het wel, maar als ik dat met mijn pc's doe dan geeft hij aan dat ik me achter een firewall bevind en dat hij daarom niet op het internet kan komen maar das nou het leukste ER ZIT GEEN FIREWALL OP??? ik weet dat XP een ingebouwde firewall heeft maar die heb ik al uit gezet.
ik zie wel als ik bij mijn netwerk verbindingen kijk (via de router) de aangewezen ip adressen staan in mijn geval 192.168.2.100 dus in de theorie moet ik het internet op kunnen,nou mooi niet dus
ik hoop dat iemand mij er mee kan helpen

groeten damien

In je router zit waarschijnlijk ook een firewall.

op je router zit een knopje, die kan je met je pen in drukken, dan reset je de router. je pc geeft dan aan dat de kabels niet goed zijn aangesloten. (bij xp). dit hersteld je pc vanzelf weer en dan kun je weer gewoon internetten.
lukt dit niet. kijk dan in je boekje ,daar staat een ip adres om je router te configureren. ga dan naar general setup en zorg ervoor dat je firewall gewoon aan staat. je kan ook kiezen wat je er wel of niet door wilt laten maar dit is ingewikkelder dan hem gewoon aan of helemaal uit te zetten. mijn ervaring is dat de firewall gewoon aan kan om normaal te kunnen internetten. alleen voor directe connectie's met spellen of webcamgebruik kan het weleens problemen opleveren.
maar ik zou gewoon beginnen met je router te resetten.
Je kan je gebruiksaanwijzing en info over de firewall downloaden op www.sweex.com dit zijn pdf bestanden.
succes.
rene

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan