hellup! RPC service handelt zelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Hallo,
geen idee wat ik nu weer heb. Ik heb vanmiddag mijn hele comp leeggehaald. Daarna winxp pro weer geinstalleerd. Maar nu krijg ik regelmatig het volgende in beeld:

windows moet opnieuw opstarten omdat de remote procedure call (RPC service) onverwacht is gestopt. Watnu ?
hellup
 
Doe meteen even windows update's, want mogelijk probeerd het Blaster virus iets op je pc te doen ;)
 
Blaster virus.
probeer de zoekfunctie van deze site maar eens uit.
 
ik kan toch geen updates doen.. ??? .comp start te vaak op... k zit nu bij mn buurman om alle tips ff uit te printen..
 
Met zoveel posts die je hebt weet je toch wel dat je eerst de zoekfunctie kunt gebruiken;) En er is ook een betere sectie voor deze vraag dan Diversen.
 
hoe kan ik daar trouwens aan komen? ik heb alles volledig geformatteerd... ik was nog geen 3 minuten op internet om de updates te downloaden toen ik het bericht kreeg.. daarna weer alles opnieuw volledig geinstalleerd.. hoe kom ik daar dan zo snel aan?
 
Geplaatst door DaanM
ik kan toch geen updates doen.. ??? .comp start te vaak op... k zit nu bij mn buurman om alle tips ff uit te printen..

Ga naar start, uitvoeren en type daar shutdown -a . Dan zal de pc niet meer opnieuw opstarten. Let op de spatie na shutdown.

En om op je 2de vraag in te gaan. Het is een foutje in windows. De beveiligingspatch lost je probleem op.
 
sorry hoor tanja dat ik niet eerst uitgebreid gezocht heb.. ik heb als een bezetene het bericht getypt, want binnen een minuut werd het systeem afgeloten... en dan heb je ook geen idee waar je zo snel de goede sectie kunt vinden... het spijt mij heel erg..
 
Ik kan me je paniek wel voorstellen eigenlijk, het moet allemaal snel snel.;) Maar heb je het stukje over shutdown -a gelezen? Dan heb je alle tijd om de dingen te downloaden.

Er zijn veel goede links die uitleggen wat je moet doen. Ik vind dit de makkelijkste http://home.wanadoo.nl/j-pv.haastert/overig/blaster.html

Bewaar die patch op een cd of zo. Iedere keer als je windows opnieuw installeert kun je het best eerst die patch draaien, en dan internetverbinding maken.

PS. Ik zie dat een mod hem al in de juiste sectie heeft geplaatst:thumb:
 
Laatst bewerkt:
dus niet meer zo direct de volgende keer he tanja.. ik had gewoon echt niet aan een virus gedacht omdat het systeem helemaal leeg was.. k zat nu toch bij mijn buurman dit te typen, dus ook hier meteen maar ff alle mogelijke patches downen.. En ik ga zo thuis meteen shutdown -a proberen... dan heb ik alle tijd..

heerlijk: directe vrouwen.. en ze helpen je ook nog! hihi
bedankt alvast alles.. ik denk dat ik weer rustig zal kunnen slapen... of loop ik nu te enthousiast vooruit op de feiten??? u hoort van mij!
 
Met die fixblast en die beveiligingpatch is je probleem al verholpen. De tips in de link zou ik wel opvolgen (firewall, systeemherstel uitschakelen en weer inschakelen om het virus uit je herstelpunten te halen)

Ik reageerde iets te snel inderdaad. Had er geen rekening mee gehouden dat je in paniek kon zijn:D :eek: Zal me volgende keer inhouden.;)
 
tanja: je bent lief!
en tanja en de rest: ik ben al weer 5 minuten online; ZONDER PROBLEMEN!
hihi
 
Geplaatst door DaanM
tanja: je bent lief!
en tanja en de rest: ik ben al weer 5 minuten online; ZONDER PROBLEMEN!
hihi
:eek: :love: Graag gedaan. En zet de patch even op een cd he, of op een andere partitie.

Iedere keer direct na het installeren draaien en het probleem zal zich nooit meer voordoen.:thumb:
 
ik weet zo 1 2 3 nog niet of tanja wel lief is.

Maar mooi dat het opgelost is, en als je weer eens een paniek aanval hebt ga dan meteen even naar de buurman.
Dan kunnen wij je misschien wel weer helpen.
 
mn buurman ziet me aankomen... hihi
enne.. tanja erkent haar felheid.. waardeer ik wel in een vrouw.. dus.. ik vind haar lief!

enne.. raad eens.. ik draai norton 2004 ff en kijk eens wat een verrassing... (zie bijlage)
 
Weet je ook welke bestanden hij besmet heeft? Ze kunnen namelijk ook in je herstelpunten zitten. Had je die al uitgeschakeld en ingeschakeld?

[edit] Duhh:eek: Bestand staat erbij. Maar Norton heeft hem te pakken dus het is veilig:D[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan