Hellup vakantieleed met Eos 1000D

• Onderwerp starter Onderwerp starter kaj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kaj

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2001
Ben op vakantie en mijn camera hangt vast...geen beeld op display..camera stelt wel scherp maar drukt niet af...in de zoeker staat steeds "busy" iemand een idee hoe ik dat kan oplossen...Een totale reset of zo...Heb de accu er al uit gehad alsmede de SDHC card ...

hoi

heb je de manuel toevallig nog?
daar staat in het terug zetten naar fabrieksinstellingen.pagina 114.
of het helpt weet ik niet

Ja die heb ik nog...ik kan echter niet het menu in daar het display zwart blijft.....

ja sorry.....

ik zie verders in de manuel ook geen andere mogelijkheid voor een reset.
En de melding "busy" wordt ook niet over gesproken.
denk dat ik moet passen

Geintje natuurlijk...bedankt voor je reactie...

haha.zie in de manuel wel idd wat voor 2 busy meldingen er kunnen zijn.
bladz. 19
de een is voor opladen ingebouwde flitser(met een bliksemschichtje erbij).en de ander vermelden ze geen reden:confused:

Hoi Kaj,

Ik ben heel benieuwd hoe het is afgelopen met je eos1000D. Hier hetzelfde probleem namelijk. Afgelopen donderdag de camera gekocht en nu al kan ik geen foto's meer maken. Het lijkt haast wel iets softwarematigs ofzo. LCD-scherm blijft zwart; accu ben ik nu voor de zekerheid aan het opladen (maar die kan eigenlijk niet leeg zijn), SD-kaart er ook al even uitgehaald (helpt niets), maar hij geeft nu al zo'n vijf uren dezelfde melding.
Oververhitting oid kan het dus ook niet meer zijn. Verbinding maken met de pc via de usb-kabel lukt overigens ook niet. Grrrr, ik baal hier verschrikkelijk van.
Ben heel benieuwd hoe het probleem bij jou is opgelost. Zou je me dat willen laten weten ajb?
Alvast dank,

Groet, Linnepin

Jammer dat er af en toe op dit forum uiteindelijk door de oorspronkelijke schrijver niet wordt vermeld of het probleem is verholpen en zo ja, hoe dan.
Maar goed; om even terug te komen op het probleem waar ik op reageerde; mijn camera bleef weigeren. Canon verwees me terug naar de winkel waar ik de camera kocht omdat het een zg. 'death on arrival' betrof; oftewel; de camera hield er binnen zeven dagen na aankoop al mee op. Ik zou volgens Canon recht hebben op omruiling voor een nieuwe. Ik zag de bui al hangen, maar gelukkig deed de winkel helemaal niet moeilijk en kreeg ik vandaag meteen een nieuwe mee. Ik moet eerlijk zeggen dat Canon zijn vetrouwen wel terug moet winnen. Zo'n gevoel van: "hoe lang zou deze het uithouden?" Ben benieuwd.

Groet, Linnepin

Canon eos 1000d

Na 4 maand hield mijn camera er ook mee op met de intussen bekende "busy" melding en de alom beschreven bijhorende symptomen. Intussen een maand in herstelling.
Wat gezoek op internet ( ook in andere talen) leert al gauw dat er een courant en typisch probleem is met de eos 1000d. Ik erger me vooral aan het stilzwijgen van Canon over dit probleem. Ik kocht m'n eerste Canon (A1) begin jaren '80 maar mijn vertrouwen is nu toch wat zoek.
Het lijkt me aangewezen dat iedereen die met dti probleem geconfronteerd wordt er de nodige ruchtbaarheid aan geeft om wat druk op de ketel te zetten en zo hopelijk wat openheid van Canon te bekomen. Zelf werd ik wat al te lichzinnig afgescheept door Canon Belgium.

Busy melding

Ik heb mijn 1000d nu zo'n 4 maanden en heb het zelfde probleem:(
Hoor graag van iemand of er al een oplossing voor is.

Pablo.

2e maal flut

Tsja....een echte oplossing (buiten het opsturen van de camera naar een servicepoint van Canon) schijnt er niet te zijn....

Ik kreeg mijn camera 7 weken "gereset" terug....

Echter, tijdens mijn laatste vakantie in februari is hetzelfde euvel ontstaan.
Balen, daar ik de camera juist heb gekocht voor de vakantiekiekjes.

Nu de camera maar weer naar het "nieuwe "servicepunt in Nederweert.
Ben benieuwd hoelang ie het nu volhoud.

Grtzz
Kaj

Canon 1000D probleem busy

Mijn camera die inmiddels 1 jaar en 1 maand oud is, is voor dat busy probleem al 3 keer in reparatie geweest. Hij doet het een aantal weken goed, en dan valt hij vervolgens helemaal uit. En dan doet hij ook echt helemaal niets meer! Ligt niet aan de batterij, ligt aan de 1000D.

Dus in dat jaar ben ik hem al ruim 2 maanden kwijt geweest! Lekkere service dus…NOOOOT… Nu heb ik hem vandaag weer opgehaald, en doet weer de autofocus het met snel flitsen en BUSY!!! dit zou dus de 4e keer zijn dat hij in reparatie gaat. Ik ben zo ontevreden met de gang van zaken, dat ik echt in staat ben die 1000D met 1000KM per uur bij Canon naar binnen te gooien. Ik vind het echt onacceptabel en ben dan vooral ook verdrietig en boos, dat ze me weer met een camera laten gaan, die niet goed werkt. Volgende keer dan maar weer een goedkope, die in je zak past. Ik heb hem namelijk niet aangeschaft om hem vervolgens niet te kunnen gebruiken…..​

Laatst bewerkt:
ik ook

Hallo,kan je mij vertellen wat de reparatie gekost heeft?:rolleyes:
Ik heb nl. het zelfde probleem ,maar mijn camera is 5 jaar oud en misschien is het dan de moeite niet meer:shocked: ,als ik met deze vraag naar een dealer ga weet ik het antwoord al!
Vriendelijke groeten eddy.
P.S. het hoeft natuurlijk niet op de cent ,maar met een globale indicatie zou ik enorm geholpen zijn.:d

Graag oude topics met rust laten. Deze is oorspronkelijk van 2009. Daarnaast is het niet toegestaan mee te liften in iemand zijn/haar topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan