HELLUP.. Wachtwoord kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik heb een compie van een meneer staan. Hij zegt zelf dat hij bij het account veranderen van Outlook expres iets gedaan heeft.

Hij krijgt namelijk bij het opstarten van de pc, voordat het bureaublad te zien is, een scherm "windows aanmelden".

Ik denk dus dat hij bij gebruikers iets heeft zitten knoeien.

Het probleem is echter dat hij niet meer weet wat het wachtwoord moet zijn.

Ik heb in veilige modus geprobeerd op te starten, in de hoop dat ik als administrator binnen kon komen, maar dat was niet het geval. Voor ik de keuze hoor het krijgen: administrator of eigenaar, krijg ik het schermpje Windows aanmelden.

Dus mijn vraag is nu: hoe kan ik dat omzeilen? Hoe kan ik dat ongedaan maken?
Ik hoop dat iemand me spoedig kan adviseren.
Het gaat om een win XP home versie...

Als het gaat om het achterhalen (of wijzigen) van het adminwachtwoord:
Start > Uitvoeren > control userpasswords2

Laatst bewerkt:
Heb zelf een cdrom met een programma waar je het wachtwoord mee verwijderen kunt maar kan er niet achter komen waar ik het gedownload heb zo gauw ik het weet hoor je het.

Hallo,

Je kunt het ww. eenvoudig verwijderen met Hiren's Boot CD.
(google), althans een van de tooltjes van deze erg makkelijke CD.
(Moderator: Ik hoop dat dit en legaal progje is ?)

Harry

Kijk hier even staat ook een programma onder download kun je cd of floppy mee aanmaken deze gebruik ik dus zelf ook werkt prima.

SJJ..
staat geen link volgens mij..
maar beste mensen.. het lukt dus niet om het bureaublad in beeld te krijgen he.. voordag ik ook maar iets kan ondernemen, moet ik het wachtwoord intypen voor de windowsaanmelding..

sjj..
heb ik dan dat bootdisk gedeeltje nodig? en ga ik dat snappen? t ziet er op het eerste gezicht pittig uit..

Kind kan de was doen, ene file kun je een floppy mee maken de andere als iso branden voor opstartbare cdrom.
Even goed lezen wat er staat.

Als het mij is gelukt moet jij het ook kunnen.:D :o :)

en dan gooi ik niet de vorige installatie met al zijn bestanden en programma's weg???
(even voor de zekerheid hoor) dan log ik alleen maar op de goeie manier in?

Nee je verwijderd alleen het wachtwoord voor als je in xp in wilt loggen.
Heb het zelf uit geprobeerd werkt perfect:thumb:

Laatst bewerkt:
ik hoop dan dat we hetzelfde wachtwoord bedoelen..

het is dus niet het scherm wat ik krijg als ik meerdere gebruikers heb ingesteld op XP (alle namen onder elkaar en als je er op klikt het wachtwoord invullen)..

Maar echt een schermpje met daarboven "windows aanmelden" waar je zelf je gebruikersnaam moet invullen en je wachtwoord. Ik krijg dat bijv ook op mijn werk waar ik in een netwerk hang..

ik heb op diskette gezet om even te testen of het werkt

en NEE werkte niet

ik kreeg dit dus als ik de pc opstart.

krijg ik een scherm,
loading vmlinuz...........dan
loading imitrd.gz.........
boot failed: please change disks and press a key to continue

wat kan de oorzaak zijn?

SJJ
ik denk dat je iemand heel gelukkig hebt gemaakt..
heel erg bedankt.. ik heb dat iso bestand op cd gezet en dat werkte perfect..
dank u - dank u - dank u !!!

daan kun jij mij vertllen hoe jij het hebt gedaan.

de stappen di eik moet doornemen en hoe

tja..
vraag me niet precies wat ik gedaan heb.. ik heb het iso bestand op cd gebrand (en daardoor een bootcd gemaakt). Vervolgens kreeg ik een aantal vragen (over schijf, naam en wachtwoord. Die heb ik geprobeerd te beantwoorden (een aantal keer opnieuw) en toen was het gelukt..
Op de site staat heel duidelijk uitgelegd hoe het in stapjes moet. Ik hoop dat je net zo gered gaat zijn als ik..

DIT iso bestand moet je even downloaden, en dan op cd zetten en dan heb je een opstartbare cd, hiervan moet je opstarten en dan kun je het wachtwoord verwijderen.

How to make the CD
Unzipped, there should be an ISO image file (cd??????.iso). This can be burned to CD using whatever burner program you like, most support writing ISO-images. Often double-clikcing on it in explorer will pop up the program offering to write the image to CD. Once written the CD should only contain some files like "initrd.gz", "vmlinuz" and some others. If it contains the image file "cd??????.iso" you didn't burn the image but instead added the file to a CD. I cannot help with this, please consult you CD-software manual or friends.

The CD will boot with most BIOSes, see your manual on how to set it to boot from CD. Some will auto-boot when a CD is in the drive, some others will show a boot-menu when you press ESC or F10/F12 when it probes the disks, some may need to have the boot order adjusted in setup.

heb ik gedaan

ik heb het geopend met deamon en dan gebradn met nero 7 op een cd dus die bestanden over gebracht naar cd

maar hij start niet op van zelf hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan