• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hellup, wie laat mijn wensen uitkomen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JH1990

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2016
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en moet voor mijn werk een klant bestand maken, dat is opzich niet moeilijk. Maar ik heb een aantal eisen waar het aan moet voldoen. Zelf heb ik al van alles geprobeerd, maar ik kom er echt niet uit. Helaas ben ik beginneling als het op Excel, de basis kom ik wel uit.

In het bestand dat ik geüpload heb staan een aantal wensen die ik graag zie uitkomen, wie o wie kan mijn wensen laten uitkomen?

(alvast mijn excuus als de antwoorden al ergens verspreid staan op dit forum, maar zoals ik al zei, ik ben echt een beginneling op gebied van Excel)

Groetjes Jolanda

Bijlagen

Zet deze formule in cel K3 en kijk wat er gebeurt.

Code:
=DATUM(JAAR(K2);MAAND(K2)+1;DAG(K2))

En dan vraag je ook dit:
"kollom "ELT" daar moet de helft bij opgeteld worden en in de juiste kollom geplaatst worden. Bijv.: ELT = 05-05-2018 dan moet er een datum geplaats worden op 05-05-2017."

Welke helft? Het verschil tussen 5-5-2018 en 5-5-2017 is volgens mij precies een jaar. Daar zou je met een kleine aanpassing ook de hierbovengenoemde formule op kunnen loslaten.

Overigens zou ik adviseren per klant één rij (regel) aan te houden i.p.v. drie. Dan zou je van Call1, Call2 en Call3 aparte kolommen moeten maken. En dan kan je waar nodig sorteren naar hartelust.

Greetz/Excelbat

Bedankt voor deze info!
Als ik de formule in K3 zet krijg ik indd de datum+1mnd. Maar is het ook mogelijk om deze datum in de kolom te zetten waar de juiste maand boven staat? Of word dat een onmogelijke formule?

Bij de ELT klopt het dat het precies 1 jaar is het voorbeeld, maar het kan ook voorkomen dat om 6 mnd gaat.

Heb je ook een tip hoe ik de andere vragen kan toepassen in het bestand?

"- Als er een "ELT" wordt ingevuld, eventueel de mogelijkheid om deze direct op juiste plek te zetten. ALLE "ELT" data's moeten daarom op volgorde staan, van oud naar nieuw.
- Dubbele telefoonnummers markeren met ROOD
- Datum van vandaag aangeven met GROEN
- Bovenstaande moet op 7 tabbladen in totaal en eigenlijk oneindig doorgaan ;-) als er nieuwe dingen worden toegevoegd onderaan dat al het bovenstaande wordt toegepast ;-)

- Als de datum vandaag aan de orde is: is het dan mogelijk om deze op een ander tabblad te plaatsen? Zo is er in één oog opslag duidelijk welke klanten er gebeld moeten worden. "

In reaktie op de titel van je vraag: weet je wie op 12 november in Nederland aankomt ?

Als ik de formule in K3 zet krijg ik indd de datum+1mnd. Maar is het ook mogelijk om deze datum in de kolom te zetten waar de juiste maand boven staat? Of word dat een onmogelijke formule?

Ja, je kan de formule die ik aangegeven heb, ook in een andere cel plaatsen, maarreh...

...dit geeft mij een beetje het gevoel dat de basiskennis bij jou ontbreekt.
Daarom is het misschien verstandig eerst een basisboek 'hoe leer ik excel' aan te schaffen,
of evt. rond te kijken op http://www.gratiscursus.be/excel_cursus/

Greetz/Excelbat

Ik zal het eens gaan lezen;-) ben in indd nog totaal niet thuis in Excel, belangrijkste voor nu is (zodat mijn werkgever tevreden kan zijn) dat ik alles met de datum 'van vandaag' elke keer netjes vanuit 7 tabbladen in 1 overzicht heb staan op een nieuw tabblad.

Er is al een heel klantenbestand opgezet, ik zal dus alles daar moeten toepassen. Vandaar het test bestand, dan kan ik vanuit daar dingen overnemen en toepassen op het bestaande bestand.

In ieder geval alvast bedankt voor je hulp!!!

Topic kan voor nu gesloten worden;-) ik zal beginnen bij het begin.

Groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan