Help! 3 beeldschermen aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuXoR

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2012
Berichten
8
Beste mensen,

Ik zit met een probleem, jullie zullen vast wel denken weer zo topic over 3 beeldschermen maar ik heb me rot gezocht en kom er niet uit!
Ik werk momenteel met 2 beelschermen maar omdat ik met veel progamma's werk is een 3e zeer handig.

Ik zal eerst even mijn specs van me PC posten.

Moederbord:
ASUSTeK Computer INC. P5KPL-C/160
CPU: Intel Core 2 Quad Q9300 @ 2.50GHz
Geheugen: 4.0GB Dual-Channel DDR2 @ 334MH
Videokaart: 512MB GeForce 9600 GT (Point of View)
Bus Interface videokaart: PCI Express x16 (aantal 1)

Mijn videokaart heeft maar 2 aansluitingen voor een beeldscherm, namelijk HDMI en DVI en moederbord heeft geen aansluiting voor beeldscherm nu ben ik dus opzoek naar een manier voor een 3e beeldscherm.
Budget ongeveer 100/200 euro.

Alvast bedankt
 
er zijn speciale vga kaarten die op pci draaien. ik heb 4 schermen aan mijn pc. 1 onboard. 2(dual connector) in een pcix VGA en een oude pci vga. (de laatste heeft een ruk resolutie) maar dat maakt niet uit.
bij jouw zit je kaart in je PCI-X16 daar kan dus geen 2e bij in

gewoon even op google kijken met "Graphic Adapter PCI /site:.nl" daar moet iets uit komen
P.S. moet je natuurlijk geen DVI of HDMI verwachten. maar als extra beeldscherm is PCI heel geschikt.
 
Laatst bewerkt:
Houd er rekening mee dat een derde scherm "natively" alleen met display-port aangesloten kan worden. Dat vraagt dus ook om de juiste aansluiting op de monitor. De link die je stuurde stelt ook heel duidelijk: "maximum monitors supported: 2". Die kaart heeft namelijk geen display port ondersteuning.

Je kunt ook met 2 video-adapters werken, maar dan moet je een speciale pci-e 1x kaart hebben.

Als je gestelde budget alleen voor de nieuwe videokaart is zijn er voldoende kaarten te koop die 3 monitoren kunnen ondersteunen (ik heb zelf een kaart van 150 euro met een technische ondersteuning van 6 monitoren). Je moet echter dan wel een monitor hebben die via displayport aangestuurd kan worden.

Via "traditionele" aansluitingen (VGA, DVI, HDMI) is het maximum 2 monitoren per kaart
 
volgens mij wel. Wat de kaart alleen wel aangeeft is dat er 3 aansluitingen op zitten en er maar 2 monitor signalen zijn. betekend dus dat als je 3 dingen aansluit er 2 beelden een dubbel beeld geven.
In mijn bios kon ik ook opgeven welke kaart ik de primaire kaart wilde laten zijn.
Zoals boven ook vermeld heb je 2 opties. A. je vervangt de huidige kaart voor een kaart mer 3/4 uitgangen. B. je zet een kaart erbij (zoals bv jouw link).
 
Ja dat kan, maar zoals ik al aangaf zijn daar nadelen aan verbonden. Het scherm wordt namelijk gerenderd door een andere kaart. slepen van programma's van de ene kaart naar de andere gaat vaak langzaam en sommige programma's kunnen hierdoor zelfs crashen.

Ligt er ook aan wat je bedoeld met "combineren". Vlekkeloze overgang tussen 3 monitoren gaat het beste met een enkele kaart. Voor het beheer van VM's en eventueel browsen is een extra kaart prima, maar als je een naadloze aansluiting en ervaring wil van drie schermen is het niet ideaal.
 
sta ik volledig achter. Ik gebruik de 3 en 4e monitor voor aparte dingen die ik niet sleep of combineer. Als het werkelijk zou gaan om een "samengesteld" beeld zou ik zeker ook voor 1 kaart gaan, maar deze zijn vaak toch nog wat prijzig.
Ik wil graag overstappen op een systeem met nog meer monitoren maar dan op een andere manier. Een deel van die monitoren zal voor video controle zijn. (beetje serie "las vegas" effect.). Ik wil met mijn pc beelden kunnen kiezen maar ik hoef ze niet te kunnen slepen.wel wil ik met mijn muis over het plaatje kunnen gaan en dingen selecteren.
Ik overweeg een systeem waarbij de grafische kaarten niet langer in mijn pc zitten maar een terminal zijn van mijn hoofd server. Ik maak dan van mijn werkplek ook zo'n multi monitor teminal. Zo kan ik dus 20 monitoren aansluiten op een systeem. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik het wil.
De begon hier over te denken toen ik zag dat ze op een beurs een video wall hadden die gestuurd wel door beagle boards. dus meerdere monitoren die een totaal beeld gaven van een film die in delen gestuurd werd naar meerdere beagle boards. Het kan dus. De vraag is even.....hoe?
 
Hmmm..

Ik werk veel met verschillende progamma's sleep dus ook vaak dingen van het ene beeldscherm naar het andere..

Ik kies dan toch liever voor 1 kaart die meerdere aansluitingen heeft.
Wie kan mij helpen met een goeie videokaart met 3 aansluitingen voor beeldschermen ( DVI, HDMI, VGA ) of (2x DVI of 2X HDMI met VGA mag ook )

Ongeveer rond de 150 euro.
 
Dat kan dus niet. elk oplossing met meer dan 2 schermen MOET displayport zijn. Tenminste, in consumentenkaarten die te koop zijn voor een normaal budget. Als het per se moet met vga/dvi/hdmi ben je gebonden aan 2 kaarten.
 
@wampier volgens mij heeft Nvidia met de GT600 serie geen displayport nodig volgens mij is dat alleen een AMD probleem

klikerdeklik gezien de onderstaande replys heb je dus geen Display port nodig voor Nvidia Surround!

maar je kunt dus geen VGA poorten gebruiken het moet digitaal zijn

klikerdeklik hiermee zou je Nvidia Surround met 3 schermen kunnen draaien 2 x hdmi en 1 x dvi gebruiken
 
Laatst bewerkt:
Meer correct: het is in principe geen "probleem" van de ati oplossing. Het is een limitatie van de gebruikte DAC. Zo te zien heeft het bovenste deel (650+) van de 600 serie inderdaad 3 digitale DAC's. Ga je hierboven moet je weer verder op displayport.

Je moet "surround" (de samengestelde desktop aansturing; tegenhanger van eyefinity) ook niet verwarren met de mogelijkheid om displays te "driven". Er zijn ati kaarten die via DP 6 monitoren kunnen driven, maar slechts 1 eyefinity kunnen aansturen. ATI kaarten (en de meeste nvidia kaarten) hebben veelal slechts 2 DAC's, dus 2 digitale aansturingen en de rest met DP. De techniek rond "eyefinity" en "surround" staan daar los van.

Maar je hebt gelijk, ik wist niet dat met de 650+ kaarten 3 DAC's werden ingebakken.
 
De beste en snelste oplossing hiervoor is het gebruiken van een Display port aansluiting, alleen die werken en zijn alleen voor PCIe
een goede, andere oplossing zou de "http://www.alternate.nl/html/product/Club_3D/Radeon_HD_5450_PCI_Edition/855016/?tk=7&lk=4018" zijn
 
Kevin, nu raadt je een videokaart aan die 2 generaties oud is, nu is zijn videokaart nóg ouder, maar nu kan je net zo goed een HD 7770 aanraden (bij wijze van), of een GTX650 (TI).
Nu zeg je wel displayport, maar wie weet heeft zijn scherm dat niet? Displayport is erg duur op schermen, ik heb een Verloopstuk gebruikt.

Displayport kan mits:

- alle drie de schermen displayport IN en OUT hebben
- De DPport kabel daisy-chaining ondersteunt
- Je videokaart het aankan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan