help 3 piepjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

killah

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2003
Ik heb vandaag mijn oude pc weer eens uit de kast gehaald en nu blijkt dat hij niet meer opstart.

Hij is werkend in de kast gezet maar als ik hem nu aanzet dan piept hij 3 keer kort en dan wacht hij even en dan weer 3 keer kort (enz.:))

ik wil graag weten waar het aan ligt en heb al geprobeerd om de 3dkaart te verwisselen en de harddisk maar dit is het niet.

help aub

groeten jury

Waarschijnlijk het geheugen..

help

het is inderdaad een ami bios maar wat wil dit bericht zeggen : (b) 3 piepjes: base 64K memory (/b)failure

wat kan ik hier aan doen?

geheugen verwisselen of opnieuw erin zetten?:confused:

Verwisselen is het beste, je kunt proberen de volgorde van het geheugen te verwisselen, maar je houdt een fout in het geheugen. Windows heeft daar (als je dat installeert) last van.

mijn ram module zit nogal onder het stof kan dit het ook zijn?

groeten..

ik stop hem er net trug in en hij vloog in de fik dat word dus nieuwe halen :s

Foto's ?? :D

Wat voor geheugen is het? Ik heb bakken vol oud geheugen.

nu heb ik er weer een andere module in gedaan van een andere pc (ook ddr 258mb) en dan piept hij niet meer maar start hij niet op :S

foto's volgen

wat nu?

de harddisk begint te draaien lampjes branden en de floppy disk hoor ik, alle fans werken.

toch ander geheugen proberen OF het voetje (lees mobo) is beschadigd ten gevolge van het fikkie ????

ja,

alleen hopen dat door het fikkie alleen de "lasjes" onder / bij / van dat ene voetje zijn beschadigd.

hij is ook op het moederbord gefikt.

dat is dus balen want het was een hele goeie computer.

toch dat stof he :S

maar harstikke bedankt voor alle tips!!!!!!!!!:thumb:

groeten jury

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan