Help! Acer drivers verdwenen na installatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

chantally26

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2008
Berichten
6
Ik een Acer Aspire 3680 en ik heb er sinds de aanschaf alleen maar gedonder mee gehad. Ik heb me net een jaartje en toen bleek mn harde schijf kapot. Het was 1 dag NA de garantie, dus ik heb erg mn best gedaan bij Acer om hem alsnog tegen garantie te laten repareren. Helaas kreeg ik dat niet voor elkaar en dus kreeg ik me niet gerepareerd retour. Ik heb toen een nieuwe harde schijf gekocht, laptop opengeschroef, ding erin. Toen heb ik vervolgens met een Windows XP Home van mn werk Windows opnieuwe geinstalleerd en vervolgens Windows per telefoon geactiveerd. Het vervelende is nu alleen dat al mijn drivers ontbreken! Ik kan dus vrij weinig met mn laptop. Niet internetten, geen muziek luisteren, etc.

Ik baal gigantisch, want nu doet mn laptop het weer, maar ik kan er niets mee. Ik heb een beetje zitten surfen en zie overal dat ik dit alleen zou kunnen herstellen met Acer eRecovery Management. Dit zou een verborgen partitie zijn op je harde schijf..maar er zit een nieuwe in, de oude is dead..Betekent dit nu dat ik mn laptop vaarwel moet zeggen? Dit lijkt me toch niet.

PLEASE HELP!

PS. Ik heb wel bij de aankoop van mij laptop 5 cd's moeten branden met back up gegevens, maar geen idee hoe deze nu te gebruiken terwijl windows er al op staat.

Alvast bedankt!
 
Drivers

Hoi,

klik eens met rechter muiskop op "deze computer", en klik op beheren. ga naar apparaat beheer. Ga daar kijken welke drivers er ontbreken. Als dat niet veel duidelijkheid geeft download dan everest home edition.

Als je de naam en type weet van je hardware zoek dan op google naar naam en type en drivers.

als dit nog niet werkt kun je denken aan Drivermagic. Deze doet een poging om je drivers te downloaden.
 
WELKOM OP HELPMIJ

waarom niet gewoon even naar de aser site?
daar bij downloads je model opzoeken en je krijgt alle drivers.
ik probeer acer site al te linken hier maar die is even moeilijk bereikbaar.
 
Ik zou ook doen zoals frankwannet voorsteld...
ikzelf heb ook een acer, momenteel ben ik er toch vrij tevreden van :D

maar hier is het linkje
 
Welke drivers? :-S

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben naar de site van Acer gegaan, maar er is voor dezelfde soort driver een aantal verschillende die ik kan downloaden. Bijv. voor de LAN driver..:-(. Ik ben op zich niet geheel een kneus met computers, maar nu ben ik echt lost. Ik heb nu de audio-driver gedaan, dat werkt. Heb verder Chipset, VGA, Lan en Wifi gedownload via mn werk laptop en dat vervolgens geinstalleerd. Als ik naar apparaatbeheer ga zie ik nu nog de volgende vraagtekens staan:

- Ethernet Controller
- Mass Storage Controller
- Network Controller

Ik weet echt niet welke ik hiervoor moet hebben..Kunnen jullie heel misschien met me meekijken?

Thanks!:eek:
 
Begrijp je het gewoon niet of is het allemaal zo moeilijk ?

Voor jou optie zou ik maar eeffe voor de moeilijke manier kiezen misschien leer je dan nog wat meer van computers.

Download het progje everest home , en kijk hoe je ethernet controller enzow heet waar die vraagtekens voorstaan via dat progje en dan kijken op de acer site of je die drivers erbij ziet staan voordat model.:shocked:
 
Laatst bewerkt:
Begrijp je het gewoon niet of is het allemaal zo moeilijk ?

Voor jou optie zou ik maar eeffe voor de moeilijke manier kiezen misschien leer je dan nog wat meer van computers.

Download het progje everest home , en kijk hoe je ethernet controller enzow heet waar die vraagtekens voorstaan via dat progje en dan kijken op de acer site of je die drivers erbij ziet staan voordat model.:shocked:

everest home was in de eerste replay al geadviseerd.

maar beter is om everest niet meer aan te bieden omdat daar al heel lang geen updates meer van zijn zodat de kans bestaat dat er "dingen" niet herkent worden.
adviseer dan pcwizzard
http://www.cpuid.com/pcwizard.php
 
ben je eerst begonnnen met de chipset driver te downloaden, dan opnieuw opgestart...

dan telkens de andere drivers geinstalleerd en opnieuw opgestart wanneer ernaar gevraagd werd.

de audio driver is toch al gelukt...
vga zou voor je grafische kaart moeten zijn
als je via lan-kabeltje wilt aangeschakeld zijn op het internet dan moet je 1 van die 2 drivers downloaden...(de welke kan je achter komen door te kijken via pcwizard, maar ookal wordt everest home niet meer geupdated al mijn hardware componenten ook nog herkend :thumb:

de wireless drivers moet je volgens mij allemaal installeren want dat heeft acer mij ook eens aangeraden toen ik zelf problemen had met draadloos internet al wisten zij er zelf niet veel van had ik de indruk :p
 
Sander 1988: Als ik het allemaal zo goed zou weten had ik dit forum niet nodig. Ik

Ik heb inmiddels nog steeds problemen met de Network controller en Mass Storage Controller, de juiste driver kan ik niet vinden/installeren. Nog geen wireless internet dus.
 
Alles is gelukt, behalve dat mijn Broadcom 802.11g Network Adapter een uitroepteken laat zien in mijn device manager. Als foutmeldiing krijg ik code 12: This device cannot find enough free resources that it can use.

Weet iemand hoe dit te fixen?
 
hoe heb je dan verder alles kunnen oplossen?

die error lijkt me aan je geluidskaart te liggen...
welke is dat trouwens?
Je kan dat te weten komen met de bovenstaande programma's--> pc wizard en het verouderde everest home:thumb:

dit is wat ik ervan gevonden heb

(er staat ook een link tussen 1 van de reacties die heel handig voor je zou kunnen zijn.
Het is deze
 
Ik heb nu PC Wizard 2008 geinstalleerd. Ik krijg de volgende lijst bij System Summary:

Mainboard: Acer, Inc. Prespa1
Chipset: Intel i943/940GML
Processor: Celeron M410 @ 1466 Herz
Physical Memory: 512 MB
Video Card: Intel Corporation Mobile 945GM/GU Express Intgrated Graphics Controller
Hard Dick: WDC (160GB)
DVD-Rom Drive: PHILIPS DVD-RAM SDVD8821
Monitor Type: LGPHILIPS LDC - 14 inches
Network Card: Marvell Semiconductor Yukon 88e8083 PCI-E Fast Ethernet Controller
Netword Card: Broadcom Corp BCM4309 802.11a/b/g
Operating System: Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 2

Ik heb de link in jouw post gevolgd, maar dat leverde helaas ook niets op. Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Het gele uitroepteken met code 12 blijft maar staan bij mijn Broadcom Device. Nog steeds geen draadloos internet..:(
 
Je hebt dus nu wel al internet via een lan kabel of niet?

Heb je dan eerst nog eens die chipset driver geinstalleerd?

dan alle wlan(wireless) drivers?
die broadcom heeft met je internet te maken hé, dus als je terug draadloos zou hebben moet die error code ook opgelost zijn, al had je dat waarschijnlijk ook wel door ;)
 
Een omslachtige oplossing die wel werkt,is van je xp cd een dvd te maken met alle drivers(je hoeft zelf niet uit te zoeken welke),xp opnieuw te instaleren en alle problemen zijn opgelost
Ik heb hier een redelijke handleiding voor gevonden,bij deze handleiding gaat alleen om de mass storage drivers(sataetc) ,mar in jouw geval zou ik alle driverpacks downloaden.Let op de nieuwe instalatie past niet op cd,mar zul je op dvd moeten branden
 
Oh ja, bij Audio Device staat: 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio

Als je een recovery cd/dvd beschik waarom laat je de laptop dan niet opbooten vanaf DIE recovery cd/dvd... dan maak hij gelijk de hardware met de drivers werkent.

( maakt niet uit of er al een windows op staat wand die wordt overschreven) ( c schijf wordt geformatteerd)
 
@Fammude: topic goed gelezen?
zit een nieuwe harde schijf in en de recovery stond op de oude schijf.

Daarbij is dit topic uit juni 2008.;)
 
Voortaan even opletten van wanneer een topic is graag.
Deze op slot !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan