Help Agp hd3850

Status
Niet open voor verdere reacties.

flessieben

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Goeiendag ik heb een vraag
ik heb sinds gister een Club 3d Radeon hd3850 aangeschaft wegens het overlijden van mijn 7800gs agp kaartje

Ik had in de tussen tijd een oud ati radeon 9200 erin gedaan om alsnog op de pc te kunnen werken maargoed

Ik heb de kaart in het slot gedaan starte de pc op alles deed het ik doe het cd'tje in de dvd drive instaleer de drivers en catalyst control center , dan wordt er gevraagd wilt u de pc opnieuw opstarten dat doe ik zodra er welkom staan en de pc net aan het laden is van het opstarten schiet hij op Blauw scherm
voor mijn gevoel als de pc Ccc wil opstarten maar dat weet ik niet

PC Specs : Pentium 4 3.0 ghz 1mb l2 cache
2GB DDR2
Agp Slot HD3850
730 watt voeding

-wat ik al gebrobeerd heb is: Van me 350 watt voeding overgestapt op 730watt voeding (werkt niet was wel nodig )
- De hotfix gedownload

Dit allemaal heb geen baat gehad
Zou iemand mij aub kunnen helpen.
en oja begin niet met overkill van kaart speel allen counterstrike source dus zo veel heb ik niet nodig buiten dat speelt mijn maat met exact de zelfde specs cod5

Alvast Bedankt Ben :thumb:

350 watt is niet erg veel nee maar mss wel genoeg voor jou systeem (afhankelijk wel merk voeding)

maar om voor die 3850 nou over te stappen naar een 730 watt vind ik wel heel erg over done... met een 500 watt had je het ook al makkelijk gered...

iig zoals al gezegt is moet je eerst je oude drivers verwijderen voordat je de nieuwe installeerd.

om weer in je pc te komen kun je proberen in te loggen via veilige modus.

(pc opstarten en op F8 rammen en dan veilige modus kiezen)

vanuit daar dan de oude drivers verwijderen en nieuwe installeren voor je 9200 of 3850 ligt eraan welke je erin doet en dan opnieuw opstarten in de normale modus.

Al gedaan

Ik had voordat ik me pc uitzeten al mijn drivers verwijderd en alle andere ati software en toen de pc uitgezet toen kaart verwiseld toen zei hij gelijk nieuwe hardware gevonden.

en wat de 730 watt betreft :p die heb ik gekocht met 50% korting bij een pc bedrijf van een vriend dus zo duur was het niet maar kan tog geen kwaad zoveel watt.?

iig alvast bedankt voor de suport en reacties :thumb:

neej de 730 watt kan geen kwaad maar is wel een beetje veel van het goeie.

natuurlijk heb je dan al wel een voeding die je later kan gebruiken als je nog wilt uitbouwen :P

hij geeft aan dat hij nieuwe hardware gevonden heeft? en die nieuwe hardware is je 3850?

hier even je goeie driver zoeken:

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

voor als je windows xp hebt (wel 32 bit) dan hier de link:

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=xp/radeonx-xp

kies voor optie 2 (display driver only)

die downloaden. vervolgens rechtermuisknop deze computer eigenschappen in het tabblad hardware apparatenbeheer kiezen. (als je de snelle manier wilt dan druk je de windowsvlaggetje toets + R in en typ je in het uitvoeren scherm devmgmt.msc en druk je op enter) dan kom je in apparatenbeheer. hier staat wss je videokaart met een geel vraagteken aangegeven of er staat onbekend apparaat met een geen vraagteken.

rechtermuisknop op het apparaat en kies stuurprogramma bewerken/installeren. dan kies je voor zelf kiezen in de installatie wizard en zoek je de map waar je de display driver hebt geinstalleerd. na het installen van de driver moet je kaart het doen.

dit bovenstaande doe je overigens alleen als je windows xp 32 bit heb (anders moet je de 64bit of vista driver hebben) en natuurlijk eerst alle oude drivers verwijderen.

Ik heb dit nu gedaan met een andere gedownloade driver want deze links was van de pci versie maar maakt niet uit

weet op het bureublad na opstarten blauw scherm met de melding
dat heb waarschijnlak door het bestan ati2dvag komt
weet iemand wat dat inhoud

Groeten Ben

goed nieuws maar ook slecht

ik heb het nu gemaakt driver geinstaleerd
aleen start hij nu catalyst control niet op en als ik een game opstart zoals cs:source
komen er raare strepen en raare kleure in beeld en als ik ga spelen loopt de pc vast en blijft het beeld bevriesd staan
Groeten ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan