HELP! Alles kwijt! Melding Normal.dot - Nu Word document ineens leeg! HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Langrarian

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2010
Beste mensen, graag zou ik jullie hulp willen bij het volgende probleem.

Heb dagenlang aan een document gewerkt en kreeg bij opstarten van het document ineens de melding "wijzigingen in de sjabloon Normal.dot zijn automatisch opgeslagen, wilt U dit sjabloon laden". Heb toen "Nee" gekozen, waarna vervolgens ik een LEEG document te zien kreeg! Het document geeft ook ineens aan inhoud 0kb aan! Alle informatie was dus ineens weg. Heb verschillende dingen geprobeerd:

- Conversie binnen Word, e.g. laat Word eerst vragen het bestand te converteren bij openen, resultaat leeg document, 0 kb.
- Word Repair- opties, krijg telkens lege files terug, 0kb.
- Data Repair- opties, idem

Heb geen idee wat ik kan kan doen om mijn informatie terug te krijgen, please help..!! :(

(p.s. ik begrijp dat het sjabloon Normal.dot corrupt is (of iets dergelijks) en zal dit corrigeren! De vraag is nu dus enkel hoe ik mijn informatie terug krijg! Thanx!!)

EDIT: Ik herrinnerde mij dat ik gisteren drie eerdere (backup) versies van mijn document had afgedrukt als PDF-file. Echter, niet wetende dat mijn Word-files geen inhoud meer zouden hebben een dag later, heb ik deze PDF-versies verwijderd, ook uit de prullenbak. Ik heb met een Data Recovery programma deze achterhaald, en opgeslagen! :D Het probleem is nu echter dat Acrobat de bestanden niet meer kan lezen, ofwel corrput is. Ik heb zodoende met verschillende PDF-repair programma's dit proberen op te lossen, maar helaas! Er is echter 1 versie dat als "Lost_File_xx" (een "lost"-file passende bij de laatste datum, 4 april, van aanmaken) staat beschreven, ge-repaired is, maar waar slechts de eerste allinea van te lezen is! Ik weet dus wel dat er blijkbaar bestanden tussen de Data Recovery zitten die inhoud geven van de laatste versie van mijn bestand! Iemand ideeen/ oplossingen? Mijn dank bij voorbaat!!

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe je dat terug kunt krijgen. Het bestand zal denk ik verloren zijn gegaan. Misschien dat er een back-up gemaakt is, als je dit hebt ingesteld. Deze bestanden hebben de extensie wbk. Je zou kunnen zoeken. Welke versie van Word gebruik je?

Heb je nergens back-ups gemaakt van je bestanden? Je weet toch, dat je dat regelmatig moet doen! Vooral als je aan bestanden werkt waar veel tijd in zit, moet je dat tussendoor ook doen.

Automatisch back-ups maken van documenten
De reservebestanden van Word hebben de extensie WBK (*.WBK).

> Officeknop > Opties voor Word > Geavanceerd > Opslaan > Altijd back-up maken aanvinken
Back-ups worden opgeslagen in dezelfde map als het oorspronkelijke document, met de bestandsnaam Back-up van documentnaam.wbk.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe je dat terug kunt krijgen. Het bestand zal denk ik verloren zijn gegaan. Misschien dat er een back-up gemaakt is, als je dit hebt ingesteld. Deze bestanden hebben de extensie wbk. Je zou kunnen zoeken. Welke versie van Word gebruik je?

Heb je nergens back-ups gemaakt van je bestanden? Je weet toch, dat je dat regelmatig moet doen! Vooral als je aan bestanden werkt waar veel tijd in zit, moet je dat tussendoor ook doen.

Automatisch back-ups maken van documenten
De reservebestanden van Word hebben de extensie WBK (*.WBK).

> Officeknop > Opties voor Word > Geavanceerd > Opslaan > Altijd back-up maken aanvinken
Back-ups worden opgeslagen in dezelfde map als het oorspronkelijke document, met de bestandsnaam Back-up van documentnaam.wbk.

Mijn dank voor je snelle reply! Ik heb inderdaad meerdere backups gemaakt, althans vaak gesaved op nieuwere namen, e.g. versies. Drie van die saves blijken ook "besmet" te zijn geraakt (ineens?) maar een nog eerdere versie bleef bewaard! :D Daar zit dus wel werk van 2/3 dagen tussen. Ik zal even kijken naar de WBK-extensie mogelijkheid!

EDIT: Helaas stond het automatisch backup maken uitgeschakeld. Heb het reeds ingeschakeld! Mijn dank voor de tip!

Aanvullend: Zie "EDIT" bij vraag!

Laatst bewerkt:
Wat zou er aan de hand kunnen zijn ?
Wat wordt opgeslagen in normal.dot ?

- stijlen
- autotekstfragmenten
- toetsenbordinstellingen
- werkbalken
- macro's

Waar zou het in jouw geval om kunnen gaan ?

Was het bestand waaraan/waarin je werkte een document of een sjabloon ?
Onder welke namen heb je het bestand opgeslagen en waar ?

in welke map staat normal.dot en staan daar (verborgen) bestanden ?

Wat zou er aan de hand kunnen zijn ?
Wat wordt opgeslagen in normal.dot ?

- stijlen
- autotekstfragmenten
- toetsenbordinstellingen
- werkbalken
- macro's

Waar zou het in jouw geval om kunnen gaan ?

Was het bestand waaraan/waarin je werkte een document of een sjabloon ?
Onder welke namen heb je het bestand opgeslagen en waar ?

in welke map staat normal.dot en staan daar (verborgen) bestanden ?

Mijn dank voor je reply!!

Ad 1), 2) en 3)

- Naar mijn weten zijn de enige "correcties" die ik in Word weleens heb aangepast, zijn een toevoeging in de werkbalk, verder alleen "In-document" veranderingen, als voettekst e.d., maar die zijn niet standaard in Normal.dot opgenomen, naar mijn weten. Ofwel, zie die bij overige documenten niet staan, enkel verandering in de werkbalk volgens mij.

Ad 4)

- Bestand is een document.

Ad 5)

- Bestanden waren/ zijn opgeslagen op het bureaublad (nog 1 versie staat daar), waarvan er twee zijn ge-cut/ paste naar een map op het bureaublad. Bestanden zijn opgeslagen als .doc bestand, zelfde naam met uitzondering van het versie nummer aan het eind.

Ad 6)

- Normal.dot staat in "C:\Users\Michael\AppData\Roaming\Microsoft\Sjablonen", met de optie "Verborgen bestanden laten zien" lijken er geen verborgen bestanden te zitten in deze map. Het nu de corrupte Normal.dot (781kb) vervangen door een nieuwe (44kb).

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Laatst bewerkt:
Voor een nauwelijks gewijzigd normal.dot is ruim 700k fors.
Pak deze eens in en plaats hier.
Ik vermoed dat je de automatische stijlenopmaak aan heb staan.

Wat bedoel je met 'corrupt' ?

Je kunt een document maken, dat aan je oude normal.dot hangen (sjablonen/invoegtoepassingen) en vervolgens alle stijlen aflopen.

Terzijde: heb je per ongeluk een stuk gekopieerd uit een Wordbestand dat met een Mac is gemaakt ?
heb je gekopieerd uit een Word bestand met lettertypes die niet bij jou geïnstalleerd zijn ?

Voor een nauwelijks gewijzigd normal.dot is ruim 700k fors.
Pak deze eens in en plaats hier.
Ik vermoed dat je de automatische stijlenopmaak aan heb staan.

Wat bedoel je met 'corrupt' ?

Je kunt een document maken, dat aan je oude normal.dot hangen (sjablonen/invoegtoepassingen) en vervolgens alle stijlen aflopen.

Terzijde: heb je per ongeluk een stuk gekopieerd uit een Wordbestand dat met een Mac is gemaakt ?
heb je gekopieerd uit een Word bestand met lettertypes die niet bij jou geïnstalleerd zijn ?

Mijn dank voor je reply! Zoals gezegd heb ik de Normal.dot bekeken en kon niets vreemds zien. Wellicht dat er dingen in zijn opgeslagen die ik niet direct in de gaten, maar het belangrijkste is dat ik mijn gegevens kwijt ben. Ik heb het bestand Normal.dot vervangen, dus ik hoop dit probleem niet meer te krijgen! Maar ja, gegeven volgend feit..

Zit nu weer achter Word om een deel van het werk maar weer te herstellen en ben er denk ik achter wat er is gebeurd. Ik dacht dat HET probleem het Normal.dot bestand was. Echter zie ik nu dat het probleem feitelijk komt doordat Word mijn bestand simpelweg niet opslaat! Naderhand leek het dus gezien de "melding t.a.v. Normal.dot" dat dit de aanleiding was, maar ik herrinner me dat telkens als ik het kwijtgeraakte bestand destijds wilde opslaan, middels "Opslaan" in het bestaande document, dat dit niet ging en Word aangaf dat ik moest "Opslaan als..", ofwel een nieuwe file aanmaken. Deze nieuwe file blijkt dan naderhand geen inhoud te hebben. Datzelfde is net gebeurd, al zit ik nu nog in de file, MET inhoud, maar ik zie dat hij technisch gezien geen inhoud heeft! :confused: Ik vermoed dat Word zometeen bij het laden van dit 0kb bestand gaat aangeven dat Normal.dot is gewijzigd.. Any help is appreciated!! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan