Help. Altijd Moederbord-afstandsbussen gebruiken bij ATX moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JesuisLeroy

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2010
Probleem: Moederbord wijkt te ver van de zijkant af
door het gebruik van de moederbord-afstandsbussen,
om het IO-paneel nog te kunnen plaatsen.

Moederbord: Asus B150 Pro Gaming D3 (ATX)
Behuizing: BitFenix Comrade (ATX)

Heel duidelijk is te zien dat als ik de afstandsbussen er weer uitschroef en het moederbord neerleg,
dit wel exact in de openingen met het IO-paneel past.
Dit is echter de eerste keer dat ik een pc bouw,
en ik lees overal op internet dat deze afstandsbussen wel gebruikt dienen te worden,
omdat er anders kortsluiting kan ontstaan.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Wat kan ik het best doen?

Indien er verhogingen zijn gebruikt waar het bord op moet dien je geen spacers te gebruiken.

Hoi,

Vreemd maar er zijn verschillende afstandsbuisjes te krijgen qua hoogte. .Wel de busjes op goede plaats gezet?

Okay, dat klopt, de behuizing zelf heeft daar verhogende inschroefstukken.
Hoef ik dan alleen het moederbord vast te schroeven,
en hoef ik dan niet bang te zijn voor kortsluiting?

Afstandbussen kwamen bij de behuizing mee.
precies op de juiste plekken gemonteerd inderdaad. (Precies bij de gaten van het moederbord).
Maar zelfs een afstandsbus van zeg maar 3 mm. zou al te hoog zijn.
Het lijkt inderdaad dat het moederbord rechtstreeks in de
verhoogde inschroefstukken van de behuizing geschroefd dient te worden.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Maak anders even foto van die verhoging kunnen we even mee kijken.

Maak eens een foto, wel schuin zodat we de verhogingen kunnen zien en zet die hier neer.

Wel vreemd dat ze dan spacers meesturen of het is gewoon een universeel zakje schroefmateriaal die ze bij elke kast meesturen.

Wist het even niet anders te doen dan zo:

http://i65.tinypic.com/30tm8h2.jpg

http://i68.tinypic.com/4pw6yo.jpg

Of er isolerend materiaal ertussen is geplaatst weet ik niet,
maar in eerste instantie voelt het als exact hetzelfde materiaal als de behuizing zelf.

Hier zijn reviews te vinden van mensen die het wel gelukt is
het moederbord in deze behuizing in te bouwen.
Ik lees daar verder niks over het wel of geen gebruik van de moederbord-afstandsbussen helaas.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Passen daar de schroefjes in die je normaal in de afstandhouder schroeft gaten lijken me groot maar kan me er ook op verkijken.

Dat zijn dan inderdaad net weer 1 mm dikkere schroefjes, die er ook bij geleverd zijn.
Jammer ook dat die handleidingen zo beknopt en zonder heldere teksten zijn.
Het is ook zo dat er maar 3 afstandshoudertjes bijzaten,
de 3 andere heb ik bij een computerzaak kunnen halen (exact dezelfde).
Vond het wel eigenlijk al zo vreemd, al met al denk ik dat ik de gok maar neem,
om het moederbord rechtstreeks in de behuizing te schroeven.
Lees hier en daar nu wel dat het niet altijd schade hoeft te maken.
Maar een beetje huiverig ben ik wel.

Die zijn 3/16" en ook voor de harde schijven idd en aan de buitenkant voor de panelen.
Waarom ze die TA3X6 noemen.....
Veel plezier ermee.

Als je twijfelt omdat het kantje board is kun je natuurlijk zelf een isolatie aanbrengen. Dat kan variëren van stroken ducktape tot een deugdelijk laag hard plastic. Alleen als het board werkelijk de bodem raakt heeft dit geen zin, want dan prikken de componentpootjes toch wel door de isolatie.

Je zou een ringetje op de verhogingen (die imho duidelijke verhogingen zijn) kunnen leggen.... zo'n ATX kast is toch standaard dus je zou toch echt verwachten dat het Asus bord er zo op moet, ik heb nog nooit iets anders mee gemaakt sinds die ATX borden. In de oertijd moest je nog wel eens spacers gebruiken, wellicht is de kadt zo universeel dat de spacers er daarom bij zitten?
In de handleiding van het mobo: hoofdstuk 1.1 en 1.2 staat het beschreven hoe je monteren moet. Had je die al gelezen?
http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1151/B150_PRO_GAMING_D3/E10538_B150_PRO_GAMING_D3_UM_WEB.pdf
asus-mobo.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan