Help aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

rusy88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2009
Berichten
4
Hallo,

Ik gebruik een laptop (Toshiba Sattelite X200) met besturingssysteem vista home Edition. Paar maanden terug wou ik mijn laptop herinstalleren omdat die een beetje sloom werkte. Het probleem is dat ik één van de twee opstart dvd's kwijt ben. Ik heb een ander dvd van vista home Edition geïnstalleerd maar nu zit ik met het probleem dat bij het opstart scherm(zwart/wit scherm) ik de keuze krijg uit twee Vista's. De vraag is hoe ik der een kan verwijderen. Weet iemand dat? En zou ik een ander manier kunnen vinden om mijn pc alsnog te formatteren? (ik ben wel een dvd kwijt) Alvast bedankt.

Groetjes,

Rusy
 
Klinkt alsof je de eerste vista niet goed hebt verwijdert. Waarschijnlijk is de oplossnig om je pc (opnieuw) te herinstalleren. Zorg er echter voor dat je deze keer wél kiest om de HDD te formateren ;).

Maar wacht nog even andere reacties af, wellicht dat mensen nog ideeën hebben.
 
Hoi !

Heb je bij de installatie de partitie/HDD niet geformatteerd ?

Als het goed is heeft Vista alle "oude" bestanden on de map Windows.old geplaatst,
dus kijk even of je inderdaad die map op je C-partitie hebt.

Zo ja: Start - bureau-accessoires - uitvoeren.

Trommel hier: msconfig in en klik op Oke.

Ga nu naar het tabblad Computer Opstarten.

Selecteer hier het OS dat niet geselecteerd staat, en klik op verwijderen.

Verwijder nu ook de map Windows.old en je probleem is opgelost.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Heb je bij de installatie de partitie/HDD niet geformatteerd ?

Als het goed is heeft Vista alle "oude" bestanden on de map Windows.old geplaatst,
dus kijk even of je inderdaad die map op je C-partitie hebt.

Zo ja: Start - bureau-accessoires - uitvoeren.

Trommel hier: msconfig in en klik op Oke.

Ga nu naar het tabblad Computer Opstarten.

Selecteer hier het OS dat niet geselecteerd staat, en klik op verwijderen.

Verwijder nu ook de map Windows.old en je probleem is opgelost.

Greetz,

Harry.

Hartstikke bedankt!:thumb: Harry die probleem is opgelost.

Weet je misschien hoe ik mijn laptop kan formatteren? (ik ben de opstart dvd kwijt geraakt) vroeger kon het toch ook met een toets bij de zwart/wit scherm (F8/F11?
) of moet ik nu een nieuw opstart dvd kopen?

Alvast bedankt
 
Hoi !

Als je opstart van de Vista-DVD kun je, als je het beeld krijgt waar je aan moet klikken op welke schijf/partitie je Vista wilt installeren, onderaan kiezen voor geavanceerd-partitie formatteren. (Even uit m'n hoofd, allang niet meer gedaan.)

Wi je voor het begin van de installatie al formatteren, download dan de UBCD (De .ISO-image), brant deze als .ISO, start daarvan op, en gebruik 1 van de vele partition tools die erop staan.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan