Help bij opmaken planning

Status
Niet open voor verdere reacties.

pollepap

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Hoi

Ik wens een planningstool te maken. Ik heb hiervoor al een code genomen van Wim Gielis en heb deze aangevuld met een paar zaken. Echter er zijn 2 zaken die ik niet gedaan krijg. In de sheet "data" , wens ik op basis van de datum in kolom A, in de laatste kolom het weeknummer plaatsen ( hier is dit kolom 0), maar ik zou dit invullen dynamisch willen doen. Dus steeds in de laatste lege kolom zoeken en hier het weeknummer plaatsen op basis van de datum in kolom A . Het opsplitsen van de kolommen in verschillende sheets lukt voor bijna alles. Als je de splitsing op basis van de datums in kolom A doet, dan worden wel de nieuwe sheets aangemaakt, maar er wordt geen data mee gecopieëerd.

Wat doe ik verkeerd?

thx

Bijlagen

Verdiep je eerst eens in Excel: tabellen, validatie, filteren formules voor weeknummer.
Dan is 1 werkblad voldoende: zie bijlage

Bijlagen

Zover was ik al. Maar als je dagelijks een planning moet maken voor > 100 mensen, dan ben je wel even bezig met jouw voorstel. Elke persoon moet individueel zijn planning ook uitgeprint krijgen. Dus het volgende dat ik wou doen was de planning dan via VBA ineens uit te printen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sjonge, met mijn voorstel is het juist 1 druk op de knop:

Code:
Sub M_snb()
   with sheet1.listobjects(1).databodyrange
      .columns(1).advancedfilter 2, ,sheet1.cells(1,50),true  
       sn=sheet1.cells(1,50),currentregion

for j=1 to ubound(sn)
        .autofilter 1, sn(j,1)
         .copy sheet2.cells(1)
         sheet2.usedrange.printout
         sheet2.usedrange.clearcontents
        .autofilter
      next
   end with
End Sub

Je bevestigt de noodzaak om je eerst eens in Excel te verdiepen.

Sorry, er ontgaat me iets. Hoe moet ik de knop opstarten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan