• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help bij Userform aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peenvogel

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Goedemiddag,

Een aantal dagen geleden had iemand een vraag die toen door VenA succesvol beantwoord is.
Ik heb geprobeerd die code aan te passen naar mijn userform, maar ik krijg op een gegeven moment een foutmelding.
Zou iemand kunnen kijken wat er aan de code verbeterd moet worden.
De melding komt als je op Blad2 de userform opent en de gegevens aan de linkerkant in de userform wil invoegen in Blad2.

Zeer waarschijnlijk heb ik de code niet goed begrepen en verkeerde aanpassingen gedaan om op mijn situatie in de userform te laten werken.
Bedoeling is dat na het invullen de inhoud wordt weggeschreven naar A18:H18.
Als die al ingevuld is, dan naar A19:H19 met maximale invulwaarde : A34:H34

Foutmelding bij
Code:
.Cells(j, 1).Resize(0, 8) = Array(textMe.Cmbox_Reg0.Value, textMe.TextBox_Reg8.Value, _
            "", "", textMe.TextBox_Reg9.Value, textMe.TextBox_Reg10.Value, "", textMeTextbox_Reg11.Value)

Bij voorbaat dank,

Groetjes Peenvogel

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
 j = Application.Max(17, .Cells(36, 1).End(xlUp).Row+1)

en...
Code:
Else
   .Cells(j, 1).Resize(, 5) = Array(Cmbox_Reg0.Value, TextBox_Reg8.Value, TextBox_Reg9.Value, TextBox_Reg10.Value, TextBox_Reg11.Value)

Laatst bewerkt:
Misschien moet je 17 nog even veranderen in 18.

Ps. Waarom lees je de combobox niet in z'n geheel in met alle kolommen, dan heb je de textboxen en de zoekfuncties niet nodig.

Laatst bewerkt:
Goedemiddag.

Ik wil het in 2 keer doen, zodat de gebruiker niet elke keer de klantnaam etc hoeft in te vullen.
Als hij klaar is met invullen code en omschrijving etc, met maximaal van rangeA18 tot H34,
kan hij daarna de klantnaam invullen en is (als ik de userform af heb) de factuur klaar.

Ik zou graag 1 loopje erbij in hebben.
Nu wordt als de gebruiker het linker blauwe gedeelte in de userform invult,
de data netjes in A18:H18 weggeschreven.
Als hij daarna voor de tweede keer "blauwe"data weg wil schrijven,
wordt de data in A18:H18 overschreven,
terwijl het de bedoeling is dat dan de data wordt weggeschreven in
A19:H19.
Wat is de juiste syntax om die "loop"erin te krijgen?

Groetjes, Peenvogel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De suggesties uit #2 staan er ook niet in, daarom gaat het niet goed.

@ HSV, het verwonderd mij dat je nog geen opmerking hebt gegeven over de samengestelde cellen?

Oei ik dacht dat ik alle gecentreerdecellen in het bereik eruit gehaald had

Beste Peenvogel,
In ieder geval niet in het VBtje van uw eerste postje. Ik had ook naar uw vraag gekeken maar HSV was sneller en die is trouwens ook slimmer dan ik (heeft waarschijnlijk iets te maken met die speciale droge worst in "Grunneg":p)
Haal in ieder geval de samengevoegde cellen weg, als je er dan nog niet uitkomt wordt hier wel een oplossing aangeboden.

Hoi gast0660.
Ik heb blad3 nog eens nagekeken, maar ik kan geen samengestelde cellen vinden.
Vwb mijn tweede post, moet ik daar dan een nieuwe thread van maken?

Groetjes, Peenvogel.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik heb er inderdaad over gekeken, in uw postje 5 is het aangepast:o (gezien HSV ermee bezig was ik ook niet meer echt aan het volgen)
Volgens mij hoef je geen nieuwe thread aan te maken, het gaat over hetzelfde bestand.(en ik denk zelfs hetzelfde probleem)
Morgen en overmorgen heb ik weinig tijd maar moest je vraag dan nog niet opgelost zijn (wat mij zou verwonderen) dan zoek ik ook actief mee naar een oplossing.

Bedankt, dat was hem :o)))

Groetjes Peenvogel

Waar staat dit in het bestand van #5 van je.
Begin daar eerst eens mee vooraleer we verder moeten zoeken naar problemen die er dan waarschijnlijk niet meer zijn.

Je code heb ik aangepast aan de situatie op blad 3. Hij is verwerkt onder commandbutton cmd Send in de userform programma code, het tweede bestandje dat ik ge- upload heb.
Groetjes Peenvigel

Ik zie het nu pas. Bij cells nu 17 aangepast naar 36 en het werkt nu
Mea culpa mea Máxima culpa
Groetjes Peenvogel

Neem voor alle zekerheid maar even deze regelcode over want de +1 heb je waarschijnlijk ook niet meegekregen.
Code:
j = Application.WorksheetFunction.Max(18, .Cells(36, 1).End(xlUp).Row [COLOR=#0000ff]+ 1[/COLOR])

Goedemorgen Harry,
Ik had die wel meegekregen haha.
In ieder geval reuze bedankt voor de hulp.

Groetjes, Peenvogel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan