Help bootable dvd maken in Nederlands aub!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pearl5

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2001
Hallo,

Ik heb pas een pc gekocht; helemaal leeg.
Ik wil daar xp op installeren en heb er dus 1 van Pliek; dit omdat mijn broer mijn originele xp heeft geinstalleerd op de pc die ik nu gebruik.
Alleen heeft hij dus ook nog de cd.

Maar goed, wat moet ik nou op die dvd branden en voornamelijk met wel programma.
Als jullie dit niet mogen vertellen snap ik dat wel. Ook als deze vraag verwijderd moet worden.

Alvast bedankt.

Hoop dat t lukt; sta op het punt beide pc's uit het raam te gooien.
Ben al 3 dgn bezig.

Groetjes:confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
hoe je pliek op een dvd brand weet ik niet.....
maar waarschijnlijk heb je een iso binnengehaald ?
zo ja dan kun je die branden met Nero.....
als het een ander bestand is laat het dan even weten.

En voor de duidelijkheid...je vraagt hier niks ongewoon zolang je maar niet verteld wat je gedaan hebt en waar je het weg hebt.

Hoi,

Het is een image file (zo'n brandend gebouwtje) die bij dubbelklikken meteen opent met Nero burning rom.
Maar hoe krijg ik m opstartbaar?

Heb m al n keer gebrand - in zn geheel dus - maar dan start ie niet op.
Heb met Nero Express geprobeerd een opstartbare dvd te maken, maar op n gegeven moment moet je het bestand erbij zoeken en dan moet je een .ima bestand selecteren.

Daarom heb ik de image file uitgepakt; ik ben alle bestanden nagelopen maar kan geen boot.ini of boot.ima of whatever vinden en daar wordt wel om gevraagd bij burning rom van Nero.

Ik heb op msfn forums gevonden hoe je een dvd bootable kan maken maar daar staat alles in t engels en dat is niet het grootste probleem.
Op n gegeven moment moet ik ook weer die boot.ini/.ima selecteren, maar dat wordt nogal moeilijk als ik m niet kan vinden.

Enig idee wat ik kan doen?

Groetjes

Misschien heb je gewoon een fake OS gedownload.
en normaalgezien zijn daar ook instructies bijgegeven in een txt of een nfo bestand.

Ik zou in jouw geval eens een andere download gaan proberen

Ja staan verschillende textbestanden in, maar daar staat alleen in dat je een dvd moet gebruiken. Niet wat je nou precies moet branden.

Heb ondertussen wel een andere bootcdrom kunnen maken van een andere xp, maar als ik die gebruik op die lege pc houdt mn toetsenbord ermee op.
Dan kan ik niks intoetsen en je moet een random toets indrukken om verder te gaan:confused:

OMG word er gek van!

Hoiiiiiiiii

Het is gelukt!!!!
Heb het gebrand met dvddecrypter en dat werkte ook niet.
Toen ben ik nog eens in bios gaan kijken naar de bootsequence en er stond ook: BootManage UNDI.
Ik heb die op 1 gezet en ben weer gaan opstarten met de dvdrom erin.
Daarna deed ie het nog niet; dus ben ik ns op inet gaan kijken wat BootManage UNDI precies inhoudt.
Kwam op ene - voor mij - cryptische site met veel getalletjes en af en toe tekst.
Daar stond dat ik voordat ik het eerste beeld krijg op de pc CTRL+P moest indrukken.

Zo gelezen zo gedaan:thumb:

Toen begon de installatie en ik moet zeggen: het lukte pas om half 5 vanochtend en ik ben 5 dvdroms armer, maar het is mooi in elkaar gezet.

Bedankt voor jullie hulp. Hij kan op slot.

Greetz Pearl

goed dat je het hebt opgelost :thumb:

wel rare toestencombinatie die ctrl + p :confused: maar ja, het is opgelost dus :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan