Help! BSOD!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben94

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Hallo
mijn broertje heeft sinds vandaag last van de bsod. als hij opstart en bij het bureaublad is, komt er een foutmelding van windows (xP) en daarna de BSOD. de code is:
STOP:0x00000024 (0x001902FF,oxf78D7950, oxf78d764c,0xf76ochd7)

zynmxqeqgl.sys - Adress F760c4d7 base at f760c000, DATESTAMP 4a3afbo8

DIt was t. alle nullen kunnen o's zijn, maar ook alle o's kunnen nullen zijn. was lastig te onderscheiden.
Daarna doet hij een geheugendump.
Kan iemand alsjeblieft helpen?:o

dat heb ik gezien, maar kort:
wat moet ik doen?
herstelcd erin?

ík zou opstarten met de cd. Dan de repair console
En dan Chkdisk proberen, of fixmbr, of fixboot.

Met google kan je juiste parameters wel vinden.

Ik zou naast de eerdere tips je systeem eens doorlichten met antispyware/antivirus.
Gezien de bestandsnaam vertrouw ik deze niet echt als een systeembestand.

Hoi !

Inderdaad, zynmxqeqgl.sys is geen bekende toepassing, maar ook geen bekend virus !

Maar de aanbeveling van @jackall zou ik zeker uitvoeren.

Evengoed zul je daarna Windows moeten herstellen.

Greetz,

Harry.

dus op de veilige modus opstarten (anders doet ie t niet) en dan de virusscanner even zn gang aten gaan?
daarna dus de herstelcd.

Mooi!
Heeft iemand nog een aan te bevelen (gratis) virusscanner die dit probleem kan oplossen?

virusscanners zijn erover heen gehaald, veel virussen gevonden en naar quarantaine verplaatst.
in de bios krijg ik de dvdrom niet als prim ide device. dus, startte ik maar met ''juiste configuratie toen het systeem nog werkte''. krijg geen foutmeldingen/bsod:)
maar, als je via taakbeheer explorer.exe wilt starten (heeft geen taakbalk, geen iconen op bureauetc) geeft ie een fout dat ie m niet kan vinden. lijkt me dus een virus.
windowsxp cd werkt wel als de pc aanstaat, maar kan ik m opnieuw installeren?
zonder dat de hdd wordt geleegd?
en een hele boel bestanden van windows zijn verdwenen, volgens mij komt dat door AVG virusscanner.

Laatst bewerkt:
HELP!
ik loop vast bij de herstelconsole!
ik heb adminww gegeven (gewoon enter) en nu staat er C:\winnt\
wat nu?
als ik chkdsk doe, reageert ie niet, en komt er weer C:\winnt\
wat te doen?
help alsjeblieft!
ook doe ik /p
ook dat doet ie niet.

Hoi !

Als: C:\winnt\ staat heb je mogelijk je XP over Win 2000 heen gezet !

Start maar op van de Win XP-CD, kies voor: installeren, en daarna, `de bestaande Windows/versie repareren`.
<
Greetz,

Harry.

nee, heb hem volledig geinstalleerd. maar als ik kies voor upgrade, zrgt ie dat er bepaalde softwareonderdelen missen:(, daar was ik al bang voor.
maar als ik m er overheen installeer, raak ik dan al mijn data kwijt? keb geen zin om t allemaal te gaan backuppen. kost veel tijd.
keb wel de herstelconsole hiervoor gebruikt, veranderd niks...

kan iemand helpen; moet ik allen tog gaan backuppen, voor ik xp er opnieuw opzet, of niet:confused:

edit: start niet meer op in de veilige modus, elke mogelijkheid geprobeerd... :(

Laatst bewerkt:
repair installatie heeft ie gedaan, maar de virusscanner heeft zowat alle .exe bestanden weggedaan. dus geen taakbalk, geen dit geen dat.
dus, kan je windowsxp er wee op zetten zonder dingen te verliezen?
backups maakt ie elke week, maar minder legale spellen duren toch erg lang om te downloaden.

Hoi !

Als je een repair-install gedaan hebt behoor je geen bestanden te missen !

Immers: Win XP is compleet nieuw geinstalleerd, je moet zelf immers alles opnieuw updaten.

Als je nog steeds bestanden mist is er meer aan de hand, immers een repair-install helpt NIET tegen aanwezige virussen, trojans etc.

Ik zou maar es een complete clean install overwegen, na een grondig fomatteren.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan