Help, cd insteken=pc uitvallen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timothy271

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
hejj, als ik een cd in men computer steek, maakt niet uit welke, zelfs een bootcd, dan valt mijn pc uit en krijg ik volgende error in een blauw schermpje:

Er is en probleem gevonden. Windows is afsloten om schade te voorkomen.
Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet.
Moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven. Kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen. Dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopien uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken dient u de computer opnieuw op te starten . op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het engels):
***STOP: 0x00000001 (0xF8743036, 0x00000002, 0x00000000, 0xF8743036)

cdrom.sys addres F8743036 base at F8737000 datestamp 480253-ad
cdrom.sys addres F8743036 base at F8737000 datestamp 480253-ad

iemand idee om dat optelossen?
ik vindt geen oplossingen en heb deze pc nodig voor school enzo :(

groetjes Timothy

Laatst bewerkt:
Probeer een simpele, maar veelal doeltreffende oplossing:
ga naar apparaatbeheer, klik rechts op de speler en kies voor installatie ongedaan maken. Start de machine daarna opnieuw op,

Laatst bewerkt:
Probeer een simpele, maar veelal doeltreffende oplossing:
ga naar apparaatbeheer, klik rechts op de speler en kies voor installatie ongedaan maken. Start de machine daarna opnieuw op,

maar kan ik dan nog wel men speler gebruiken? want heb daar geen cd'ke van om opnieuw te installeren.

alvast bedankt:thumb:
groetjes

We zijn inmiddels al weer even verder.................... en?

toen u uw oplossing gaf was ik 5min ervoor begonne met een systeemherstel naar verste datum.
en dat heeft geholpen, dus heb jou oplossing niet nodig gehad :confused: maar toch bedankt !!!

ik wist dat het niet zo lang geleden wel werkte daarmee kwam ik op idee van systeemherstel.

groetjes Timothy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan