Help...comp. valt uit en start zelf op .

Status
Niet open voor verdere reacties.

rheenen51

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2004
Hallo,
Weet niet of het een hard of soft ware probleem is....
Het volgende:

Zodra ik 1 van mijn cd-rom drive's hebt gebruikt of mijn zoon speelt een spelletje op spele.nl o.i.d. en tijdens gebruik van webcam valt na enige tijd mijn comp uit en start hem gelijk weer opnieuw op.
Volgens de virus scanner zit er niets op.
Heeft iemand een zelfde ervaring of weet een remedie?
Groeten en alvast bedankt.
Michel.

hieronder op mijn handtekening anti spyware programma's het liefs alle drie downloaden spybot werkt goed wel immuniseren na een update halen.

mocht het niet lukken om de programma's te installeren of blijft het pprobleem bestaan. maak een hijackthis log in veilige modus en plaats een hijackthis log op het forum

Ja alleen jammer die Logs worden niet meer gedaan op Helpmij.

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

Hallo,
Ik heb het idd uitgeschakelt, en het volgende komt eruit:

Op de 2e regel staat:
IRQL_not_less_or_equal

ergens onderaan staat:
***stop: oxoooooooa (oxb8d9d935, oxooooooo2, oxooooooo1, ox8o4db861)

ik weet niet of het een o is of 0 .
Als de pc wordt uitgeschakelt blijft ook vaak het lampje van "numlock" branden terwijl de pc uit staat.

Ik heb overigens alle 3 de programma's gedownload, maar tijdens de cleaning stopt de pc onmiddelijk.
ik kan wel gewoon ongestoord het internet op of andere programma's doen .
Gr, en bedankt alvast....
PC-leek Michel.

IRQL_not_less_or_equal
Dat geeft al wat houvast. De webcam is aangesloten op een USB-poort? De Internetverbinding, hoe is die geregeld?
Soort modem, verbinding naar PC? De DVD-speler en brander, kortgeleden vervangen of nieuwe firmware geinstalleerd.
Kijk in Systeem, Hardware, Apparaatbeheer (zie plaatje) of er ergens een geel vraagteken of een rood uitroepteken staat.
We wachten op de gegevens. :)

.

Bijlagen

• Apparaatbeheer.jpg
    Apparaatbeheer.jpg
    36,1 KB · Weergaven: 36
hoi,
ik zit op de kabel, geen uitroeptekens of andere dingen webcam zit idd op usb poort, dvd speler en brander heb ik niets aan verandert....

Een aantal problemen is indertijd opgelost met Service Pack 2 voor Windows XP.
Welk besturingssysteem heb je geinstalleerd staan?

Ik heb in het forum rondgekeken, heb je nog steeds Windows ME?

Bijgaande beschrijving van het stopbericht door Technet van Microsoft is algemeen van toepassing.

De gegeven oplossingen op deze website staan weliswaar onder XP, maar ook hier kunnen de aanwijzingen ook voor jou gelden.

Kort samengevat: haal de webcam er één of twee dagen af en kijk of het probleem is verdwenen.
Zo ja, op de website van de fabrikant kijken of het probleem bekend is. Nieuw stuurptogramma?

NB: In deze thread had je problemen met je DVD-speler. Is dat toen door jou opgelost?
Er werd gesignaleerd dat een modem problematisch was. Hoe heb je dat toen opgelost?
Er zijn duidelijk conflicten tussen de op je systeem geinstalleerde rand-hardware.
Als ik jou was zou ik dat goed onderzoeken. De informatie van MIcrosoft zou daarbij een steun kunnen zijn.

idd hd toen nog me, heb nu een andere pc welliswaar zelfde merk maar wel met XP.
Ik heb toendertijd een probleem met mijn cd-rom drive, die heb ik toen vervangen en het probleem was opgelost.
Ik heb uiteraard bij deze pc beide drivés al los gehad....maar helaas.
Kan het nog wel even proberen met de webcam....
Alvast bedankt.

Helaas ,
de webcam is niet het probleem.
Heb wel even alle geinstalleerde spelletjes verwijderd, de pc liep meerdere malen vast bij
monopoly.
Heb de volgende 2 foutmeldingen ook nog even opgeschreven....

***stop: oxooooooa (oxb8d9d935, oxoooooo2, oxoooooo1, ox804db861)
en de ander gaf deze :

IRQL_not_less_or_equal.....ergens bovenin

en onder:
***stop:oxooooooo7f (oxoooooood, oxooooooo, oxooooooo, oxooooooo )

Nou schiet mij maar lek.....

ok......nou ben ik ieder geval weer een stap verder.....zal eens kijken wat ik er mee kan.
Het is voor mij net wiskunde....maar ieder geval bedankt voor alle medewerking!!

hallo,
procesor werd 81 graden, dat gaat niet goed dus!!!
Even de stofzuiger er door heen, en de fan kan weer blazen!!!!
Tot nu toe lijkt dat het probleem te zijn geweest........:D

Ah :) goedzo. Als het nog steeds fout gaat, kijk even of de voeding wel goed wordt gekoeld. Dat is bij mij wel is het probleem geweest, fannetje van de voeding draaide niet op volle toeren waardoor de pc te warm werd en zichzelf telkens uitschakelde.

hallo,
procesor werd 81 graden, dat gaat niet goed dus!!!
Even de stofzuiger er door heen, en de fan kan weer blazen!!!!
Tot nu toe lijkt dat het probleem te zijn geweest........:D

zit er zoveel stof in je huis dat je fan vastloopt? een pc van xp lijkt me niet heel oud:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan