Help! computer boot niet meer na corrupte bootmagic install

Status
Niet open voor verdere reacties.

villac-uma

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2006
Hoi,

Ik heb een pentium 4 pc. Hierop stond windows XP en alles werkte perfect. Vandaag heb ik geprobeerd ook win98 als dualboot te installeren met bootmagic. Tijdens de installatie van win98 kwam er echter een foutmelding en kwam de computer in dos terecht. Toen ik vervolgens de computer met een win98 cd wilde booten gebeurde er niets. Ook mijn winxp recovery disk doet het niet als ik deze wil booten.

Weet iemand hoe ik mijn computer can booten (dos/win98 of xp) want momenteel kan ik helemaal niets doen :( :(

Met een 98 opstartflop eerst opstarten, 98 had nog geen opstartbare cd, daarna vanaf de cd.

Was de partitie waar 98 op moest wel fat32? en partite waar de opstartbestanden op moest ook?

Oj had je met bootmagic ook partities verbogen gemaakt!

Bedankt voor je reactie.

het probleem is dat mijn computer geen floppydrive heeft, dus dan moet ik waarschijnlijk eerst een externe floppydrive kopen. De partitie was overigens wel fat32.

De eerste keer lukte de boot van de windows 98 cd echter wel, maar tijdens de installatie ging er iets fout en kwam ik in dos terecht. Toen ik het een tweede keer wilde probeeren deed hij niets meer.

Je kunt ook een 98 opstart cd maken, opstartbare cd maken met de 98 flop inhoud als opstartimage, daarna de 98 cd bestanden erop zetten.

Of aan een opstartbare XP zien te komen, en de fixmbr uitvoeren in de herstelconsole.

In principe kun je altijd het beste beginnen om de laagste in rang OS te installeren, 98 dus, en later XP, heb je gelijk de bootloader van XP waaruit je ook 98 kan starten.

Maar waarom 98? je kunt alles met XP, zelfs dos spelletjes in een dosbox.

ik ga eerst even proberen of het lukt met een 98 opstartcd zodra ik dat gedaan heb plaats ik een reactie (kan morgen worden) .

De reden dat ik win98 wil is dat een paar programma's het niet doen op xp die gebruiken gecomprimeerde video's die niet meer door xp ondersteund worden.

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan