HELP Computer gaat direct in slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald33

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2000
Ik heb windows xp en het volgende probleem doet zich nu ineens voor.

als ik opstart krijg ik nog net het aanmeld scherm in beeld, maar dan geeft ie direct aan dat ie in slaapstand gaat.
Ben er inmiddels radeloos van geworden.
Wie heeft de gouden tip??

Start op in de veilige modus en pas bij energiebeheer in het configuratiescherm de instellingen aan. Schakel de slaapstand uit met andere woorden.

Hoi,

bedankt voor je snelle reactie, maar ik krijg hem op de een of andere manier niet in veilige modus, ook niet als ik f8 toets

Geplaatst door sigma
En opstarten met een bootdiskette?

In Dos kun je volgens mij niets veranderen aan de slaapstand.

Met F8 zie je helemaal niets dus?

Kun je in je bios misschien de slaapstand uitschakelen? Meestal kom je daar door "del" in te drukken net nadat je de pc aanzet.

Je zegt dat het zich nu ineens voordoet. Wat heb je gedaan dat hij nu zo reageert?

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat er gebeurd is, mijn zoon van 11 jaar is op de computer bezig geweest.
Een bootdiskette heb ik niet, maar ik heb nog een systeem met XP, kan ik er dan alsnog 1 maken?

Heb in de bios gekeken, maar waar moet ik naar zoeken?
Zie niets wat met slaapstand te maken heeft.

Ik heb het zelf ook nog nooit gebruikt, maar met google kom ik tegen dat je slaapstand (of standby) ook in het bios kunt bewerken.

Misschien iets zoeken wat op standby lijkt?

Een bootdiskette kun je altijd vinden op www.bootdisk.com Je kunt er gewoon 1 van win98 downloaden.

Hoi Tanja,

Bedankt wederom voor je zeer snelle reactie.
Ik ga het eens proberen met de bootdiskette, in bios kan ik niets vinden.

Ik snap niet waarom er niet in veilige modus gestaart kan worden.

Anders moet er maar geformateerd worden en opnieuw xp installeren.
Kan dat ook vanaf de bootdiskette het formateren??
Heb het al een tijdje niet meer gedaan, vandaar.

In principe als je de volledige xp pro hebt (een zelfstartende), dan hoef je in het bios alleen in te stellen dat je wilt opstarten van cdrom. Dan zal xp zichzelf installeren. Als je meerdere partities hebt, let er dan wel op dat hij in c:\windows komt. Hier krijg je ook de optie om c te formatteren.

Voor de zekerheid kun je altijd nog een bootdiskette maken, maar het lijkt me niet nodig.

Succes.:)

Je kunt nog proberen voordat je helemaal opnieuw begint om je bios op DEFAULT SETTINGS te zetten. Misschien dat hij het dan weer goed doet. Daarna save en exit kiezen.

[Je kunt nog proberen voordat je helemaal opnieuw begint om je bios op DEFAULT SETTINGS te zetten. Misschien dat hij het dan weer goed doet. Daarna save en exit kiezen.

maar dáárna wel weer je bios optimaal maken!!

suc6

Optimaal maken bedoel je je voorkeurinstellingen? Dat kan natuurlijk altijd nog.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Ronald in privebericht

Hoi,

Bedankt voor je tips en ik geef je nog even bericht over het resultaat.

Groetjes,

Ronald

Succes en hou ons inderdaad op de hoogte van de resultaten.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan