HELP! Computer helemaal gecrashed!

Status
Niet open voor verdere reacties.

shaienne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
Berichten
2
Ik zit met mijn handen in het haar!

Mijn computer zat vol met rotzooi en na een backup te hebben gemaakt (godzijdank) besloot ik om windows xp opnieuw te installeren.

Dit ging allemaal goed, totdat ik het stuurprogramma van de geluidskaart ging installeren. Via Everest gezocht welke geluidskaart ik heb ( VIA AC '97) en de daarbijbehorende driver gezocht, gedownload en geinstalleerd.

Vanaf toen ging alles mis :(

De computer viel gelijk uit en startte opnieuw op. Elke keer als windows zich opende, startte hij weer opnieuw op

HUH??? Raar!!

Dus ik in de veilige modus openen en bij apparaatbeheer de driver van de geluidskaart uitgeschakeld (het moest wel hieraan liggen).

En toen ging het weer goed, kon ik de computer weer gewoon gebruiken.
Maar... ik moest die geluidskaart geactiveerd hebben, want we willen graag muziek luisteren. Dus weer mee stoeien, elke keer als ik een driver geinstalleerd had, gebeurde weer hetzelfde. Weer veilige modus, etc, zo heb ik dat een paar keer gedaan.

MAARRR

Ik snapte er niets meer van, wat deed ik fout?
En toen wilde de computer ook niet meer in de veilige modus opstarten!!!


Oh Oh OH

Dus toen dacht ik: ik moet weer helemaal opnieuw beginnen en weer opnieuw windows installeren.

Dit ging ook weer goed, totdat tijdens de installatie, hij zegt dat hij de apparaten gaat installeren. Dit gaat even goed, totdat.... (denk ik) hij bij de geluidskaart komt EN DAN VALT HIJ WEER UIT en start weer opnieuw op!! Dan gaat ie weer verder met apparaten installeren en valt hij weer uit.

Ook nog geprobeerd om weer in de veilige modus te starten, maar nu doet de computer dus helemaal niets meer. Hij kan windows niet meer openen en de installatie niet voortzetten omdat hij dan op hetzelfde punt steeds uitvalt.


Help alsjeblieft!!

Moet ik een nieuwe computer kopen? Ik kan dat op dit moment niet betalen. Kan ik de geluidskaart uit de kast verwijderen? Waar zit die?? Is hij nog te maken?? Ik hoop echt dat jullie mij verder kunnen helpen
 
Schakel eerst je onboard geluidskaart eens uit in je bios.
Probeer dan de windows setup te voltooien.
Het kan zijn dat deze stuk is.

Wat is het type van je moederboard?
 
WELKOM OP HELPMIJ

zijn ook de drivers van je moederbord(chipset) weer opnieuw geinstalleerd???

zo nee dan die eerst en dan pas al je andere drivers
 
Laatst bewerkt:
Nee ik heb geen moederbord chipset geinstalleerd. Hoe kan ik in de BIOS komen? ik kan windows niet meer in.
 
eerst dus de chipsetdrivers!!! die zijn echt nodig!!

kom je windows niet meer in??

begin eens opnieuw en nu goed
 
afhankelijk van de fabrikant van je mobobakker, in de meeste gevallen is dit
DEL of f10 of f2.

Wandel de menu's eens door op onboard ac'97 of zoiets en zet deze op disabled.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan