Zelfde probleem?
Mijn probleem lijkt wel heel erg op bevenstaande.
Ik draai windows XP Professional.
Gisteren computer op een normale manier afgesloten: niets aan de hand.
Vandaag computer aan, krijg ik de keuze om windows op de normale manier op te starten, of in veilige modus, of laatst bekende juiste configuratie etc.
Beetje vreemd hoe dit nou komt, maar nog vreemder dat geen van de opties lijkt te werken!
Wat ik ook aanklik, de computer begint telkens van voren af aan met opstarten, om mij vervolgens weer bovenstaande keuze te geven. Soms begint XP even met opstarten, zie ik het zwarte scherm met windows vlaggetje en progressiebalkje, maar daarna even een halve seconde(!!) een blauw scherm, en het opstarten begint weer van voren af aan.
Het blauwe scherm flitst echt voorbij, ik kan met geen mogelijkheid ook maar één letter lezen...
Bij het opstarten met de XP cd in de lade krijg ik wel windows setup. Ik kan nu kiezen voor herstel van windows dmv het intoetsen van de letter R
Als ik dit doe dan krijg ik de mededeling: setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden.
Dit snap ik al helemaal niet, want bij het opstarten vond ie wel mijn harde schijf (hoe kan ie anders gedeeltelijk opstarten)
Ben een paar uur bezig geweest met op allerlei mogelijke manieren opnieuw opstarten en uiteindelijk tijdens het voorbij flitsen van het blauwe scherm op Escape drukken hielp.
Mijn computer startte ineens op alsof er niets aan de hand was..!
Alleen durfde ik 'm dus niet meer uit te zetten...
Daarna heb ik wel meermalen geprobeerd om systeemherstel uit te voeren, dit lukte echter niet. Welke datum ik ook kies, telkens krijg ik na het opnieuw opstarten de mededeling dat het systeemherstel niet is geslaagd. Geen verdere info overigens...
Omdat het probleem zich van het ene op het andere moment voordeed, zónder dat ik iets had geïnstalleerd oid, en terwijl de computer normaal afsloot zat ik te denken aan een virus.
Echter: mijn Norton (met laatste definities) kon niets vinden. Ook de online Housecall scan was clean.
Na het een en ander op de computer gedaan te hebben gaf Norton ineens aan dat het enkele essentiële bestanden miste en dat een reïnstall noodzakelijk was..!
(als klap op de vuurpijl..)
Zou dit nu door een virus komen of door mijn mislukte pogingen om systeemherstel uit te voeren..?
Help!