HELP! Computer is gecrashed!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlyndertje

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2005
Berichten
53
Hoi,

wist niet precies waar ik dit neer moest zetten, vond dit de beste plek...(ben nieuw ):confused:

Nu heb ik hier een pentium 4 staan, meer weet ik niet aangezien hij van mijn opa naar me moeder naar mij is gegaan...
Nu liep hier Windows Xp Home Edition op, maar de computer was zo bevuild dat we hem dus wilde formateren. Dit lukte niet met behulp van de Windows XP cd-rom. We kregen geen formateerscherm te zien...

Dus hebben we via een opstartdiskette de partitie verwijderd en een nieuwe aangemaakt met nog een secundaire partitie erbij... Vervolgens deze weer geformateerd, maar het formateren werd afgekapt door de computer zelf en sindsdien zegt hij dus dat ie geen vaste hardeschijf kan vinden.

Ik kan nog wel opstarten met behulp van een opstartdiskette, maar ik kan dus geen fdisk meer uitvoeren, want dan krijg dus die melding: geen vaste hardeschijf aanwezig.

Kan iemand mij aub helpen, zodat ik er gewoon weer Windows 98 of XP op kan zetten???? :(
 
Ziet de bios de harde schijf nog zo ja. dan zou ik deze hd via linux proberen te benaderen
Download een linux live cd bijvoorbeeld knoppix.
Druk op de k > uitvoeren > konsole .
nu geef je in de console cfdisk in. Zie je de partities?
Vervolgens doe je dan nog eens mkntfs /dev/hda1
en mkntfs /dev/hda5 (omdat je zegt dat het een logische partitie is). Maar dit kan je ook in cfdisk zien he.
 
Zet in de bios Je CDrom als eerste en je Xp cd er in ,en probeer nog eens???
 
Hoe kom ik precies in de BIOS? Hij laat namelijk een ander beginscherm zien en ik kan dus niet de codes zien, welke in moet drukken bij het opstarten.
Heb al verschillende F's geprobeerd....

Inmiddels geeft hij niet meer aan dat hij de harde schijf niet kan vinden en kan ik ook weer in de fdisk komen,

hoe krijg ik windows 98 of xp er weer op?
Want als ik dus opstart met opstartdiskette en dan met de keuze cd-rom ondersteuning. Dan heb ik een windows 98 cd-rom erin. En ik type dan zeg maar E:\>setup dan krijg ik deze melding:

Deze versie van Microsoft Scandisk werkt alleen als u versie 5.0 of hoger van MS-DOS gebruikt.
Setup heeft een gecomprimeerd volume of schijfcacheprogramma op uw computer aangetroffen. Sluit setup af en controleer uw gecomprimeerde schijven met uw compressie software, of verwijder het schijfcacheprogramma.
Start vervolgens Setup opnieuw.
Kies ENTER om af te sluiten, of ESC om met de SETUP door te gaan.

Als ik dus ESC kies dan gaat hij wel wat doen maar dan blijft hij hangen en doet niks meer...
 
Ik ben inmiddels in de BIOS gekomen door middel van DEL in te drukken, heb de cd-romspeler bovenaan gezet en hij is nu inmiddels bezig met het formateren en hopelijk gaat hij daarna verder met het installeren van Windows XP.

Moet je eigenlijk als je klaar bent met installeren, alles doet het weer...in de BIOS alles weer goed zetten?
Dus floppy op 1, harde schijf op 2, cd-rom op 3 etc....
 
Dat hoeft mniet,Maar zoals je zelf aangeeft is de beste oplossing.
 
floppy heb ik zelf achter de hd gezet omdat ik bijna nooit van floppy boot en regelmatig van cd.
Het geeft natuurlijk wel een vertraging iets voor de harde schijf zetten je moet denken hij gaat eerst zien of hij van de floppy kan booten dan gaat hij zien of hij van de cd kan booten en dan pas de harde schijf dat is ongeveer 2 seconden verloren :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan