Help: Computer leeggooien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soroush

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag: Omdat mijn computer de laatste tijd aardig sloom aan het doen is en ik heel wat spyware etc op mijn computer heb staan (ik gebruik wel legale Panda Antivirus, dus er zijn geen werkende virussen etc op mijn computer), wil ik mijn computer een keer helemaal leeggooien. Het probleem is echter, dat ik mijn computer bij Paradigit heb gekocht en toen ik mijn computer kocht, stond Windows Vista enz er al op geïnstalleerd. Ik heb dus ook geen Vista-CD thuis liggen. Ik had verder eens wat rondgezocht en kwam uit bij Paradigit Recovery Center. Ik heb dus 2 Systeemherstelschijven aangemaakt en veilig opgeborgen, want ik kan ze maar één keer maken.
Ik weet nou alleen niet of (en hoe) ik mijn computer helemaal kan leegooien als ik alleen die systeemherstelschijven heb, want staat daar Vista etc. op en alle andere belangrijke programma's?
Even ter bevestiging: Als ik mijn computer helemaal heb leeggegooid, dan gaat mijn computer toch sneller en staat er geen troep meer op toch:o?

Alvast bedankt,

Druk tijdens het opstarten van de computer op F11. Meestal gaat het dan herstellen van de recovery partitie.

Nota: Alles wordt eraf gegooit en naar de 1e start van je pc gezet.

Ja ok, maar ik heb dus geen Windows Vista cd he, dus als alles er dalijk af wordt gegooid, moet ik waarschijnlijk Vista ook opnieuw installeren? of verwijderd hij alle bestanden, maar niet Vista enz?

Nee. Als het goed is, als jij niet al een keer alles eraf gegooit hebt. Staat er vanaf de 1e installatie af al een recovery partitie op de pc. DIe partitie wordt als het ware gekopieerd en geplakt op een partitie waar jij je windows op gaat draaien. Deze partitie waar de recovery op staat, is de recovery van een net geinstalleerde windows vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan