HELP Computer start niet meer op!!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervandyk

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Gisterochtend kreeg ik opeens bij het opstarten van mijn computer de melding dat ik geen geldige bootdisk had, hij kon de harde schijf niet lezen ofzo..
Ik mijn harde schijf in computer van huisgenoot gedaan, belangrijke zaken op een draagbare harde schijf gezet met de bedoeling hem weer in mijn computer te zetten en helemaal te formatteren.
Het probleem is nu, dat in het eerste POST screen, waar de memory gecheckt wordt en ook de schijven/ cd-rom drives etc., hij niet meer verder gaat met opstarten!
Je ziet dus:
Detecting Primary Master: WDC blablabla (harde schijf, merk = western digital)
Detecting Primary Slave: None
Detecting Secondary Master: CDrom
Detecting Secondary Slave: Brander

Hierna zou ie dus door moeten gaan naar dat 2e post-screen, maar hij doet vanaf dit punt HELEMAAL niets meer!
Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak/oplossing van zou kunnen zijn??!!!
Ik hoop niet dat het iets met mn moederbord is ofzo, want ik heb echt geen geld voor een nieuwe computer en hem m echt nodig!!

Alvast bedankt,
Peter

probeer je pc eens op te starten via een cdrom van windows?
Ge moet wel in de bios je cdrom instellen als first boot.

dat probeer ik al de hele tijd maar hij komt dus geeneens op het punt meer waar hij gaat beginnen met booten...
bios boot staat op cd-rom, dan harde schijf, dan floppy. windows cd zit erin.

Krijg je niet de regel: opstarten via cdrom... druk op enter

nope....
ik krijg de memory check, dan gaat ie de schijven checken (die 4 regels)

Detecting ....... HD
Detecting ....... None
Detecting ....... CD
Detecting ....... Brander

-
(knipperende cursor, doodse stilte. Heb m hier laten staan en ben weg gegaan, 2 uur later was er niets veranderd)

probeer de cd eens in de brander te steken, het kan zijn dat ge de verkeerde boot hebt genomen nml die van de brander en niet die van de cdrom!!!

Allereerst bedankt voor je hulp en tijd.
Ik snap waar je heen wilt. Ik heb echter al vaker op mijn computer de boot veranderd om bijv. windows te installeren, en ik weet bij welk scherm hij zou moeten gaan zoeken naar een OS.
Hier komt hij dus helemaal niet. Het ligt niet aan de boot-sequence, hij blijft ergens anders op hangen en ik heb geen flauw idee waarop.
Ik zal proberen een duidelijke foto te maken van het scherm waar hij blijft hangen, misschien dat je dan een duidelijk beeld hebt.

Bedankt,
Peter

Hierbij een 'screenshot' van het scherm waar de computer dus op blijft hangen.

Bijlagen

• PICT2859.jpg
    PICT2859.jpg
    55,3 KB · Weergaven: 34
Hoor je misschien piepjes van de bios? Dat kan ook een indicatie geven wat er mis is. (b.v. 2 korte en een lange). Het lijkt erop dat het iets hardware matig is.

Mijn PC wilde niet meer opstarten omdat een secundaire 2de HD niks meer deed. Toen ik die er uit haalde deed hij het weer. Gezien je de schijf in een andere pc hebt gestopt zal dit dus niet de HD zijn maar misschien een andere drive? Disconnect een van de cd players eens, wie weet.

Edit: Gezien hij na de HD test blijf hangen zou het ook een Plug n play apparaat kunnen zijn (een netwerk kaart of zo).

Laatst bewerkt:
Ik ken veel van pc's??! Maar dit heb ik nog nooit gezien of meegemaakt.
suggestie: kijk eens in de bios of je datum en uur nog goed zijn. Is dat zo dan is je batterijtje nog goed.
Doe eens alle hardware (hd, cdrom ed) los. Start je pc erzonder. Kijk wat die nu doet?
Steek de hardware één voor één er terug in en telkens opstarten. Kijk wat die nu doet?

Kijk eens eerst of je ram geheugen nog goed in je pc zit, maak eventueel los en steek ze er terug in.

succes

dat ga ik idd even proberen, cd er uit halen.
Maar ik hoor niet de bekende piepjes als er een hardware fout is.........

Tnx allemaal!
Ik heb het nog is geprobeerd met alleen maar de HD gekoppeld en toen deed ie het wel...
Dus cd en brander er weer bij, IDE kabels nog is goed aangedrukt en nu doet ie het gewoon weer.......

***** computers....

Dat vind ik fijn dat we je hebben kunnen helpen nu met de kerstdagen.
Vraagje: staat nog alles op je hd?

Prettig eindejaar.

alles stond er nog wel op, maar ik had wel een backup gemaakt op die andere computer.
Niets verloren dus, nu een mooie tijd om dat ding eens helemaal schoon te vegen!

en gaan sparen voor een nieuwe......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan