[Help] Computerproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

astonmartin

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2005
Hoi,

Ik ging dernet naar mn opa. Hij had een nieuwe scanner en toetsenbord. Hij vroeg of ik ze even wilden installeren.
Toen ik ze allebei had geïnstalleerd, besloot ik het oude stuurprogramma (van de oude scanner)
te verwijderen.

Ik had het gedaan via configuratiescherm> software. Opeens bevriesde het software scherm(je kon nergens meer op klikken). Verder kon ik nog wel andere dingen doen. Ik besloot de computer opnieuw op te starten.

Toen hij opnieuw opgestart was was heel het bureaublad leeg behalve de prullenbak en iets van HP.
De documenten in Mijn Documenten staan er nog wel, maar systeemwerkset is leeg, words staat er niet meer op enz.

Ik heb alles al geprobeerd. Help me alsjeblieft, want ik vind het rot voor mn opa hij doet er heel veel mee.

Help alsjeblieft, ookal heb je niet zo veel verstand van computers.

Alvast bedankt....

Misschien door een systeemherstel even te proberen?

1) Start
2) Uitvoeren
3) typ: msconfig en klik op OK.
4) En kies voor 'Systeemherstel'

Dennis.

Geplaatst door astonmartin
Toen ik ze allebei had geïnstalleerd, besloot ik het oude stuurprogramma (van de oude scanner)
te verwijderen.
Dit had niet gehoeven, de oude wordt gewoon door de nieuwe overruled of zelfs niet eens meer gebruikt.

Dennis.

Toen hij opnieuw opgestart was was heel het bureaublad leeg behalve de prullenbak
Kijk ook in de prullenbak of nog iets(wat je had verwijderd) kan worden teruggezet.

Dennis.

Een wilde gok....

Lijkt erop of er bij een nieuw account is ingelogd, aangezien bureaublad en alles leeg is.

Probeer eens bij start, uitvoeren het commando
control userpasswords2 in te tikken. Klik daar het account aan dat op moet starten en haal dan bovenaan bij "gebruikers moeten...." het vinkje weg.

Start nu de pc opnieuw op en kijk of je wel iets ziet.

Je kunt ook kijken of je in veilige modus wel systeemherstel en dergelijke ziet staan.

Systeemwerkset is leeg, dus ik neem aan dat je in de gewone modus geen systeemherstel kunt doen. Vandaar de poging in veilige modus.

Nee, niks wat jullie zeggen helpt :(

Bij systeemherstel kun je alleen "vandaag" kiezen.

Het is gewoon net of alles een paar maanden terug is geschoven. Er staan nog maar een paar programma's op.

En words etc. werkt niet meer. Bureau-accesoires is ook leeg :(

Nee, niks wat jullie zeggen helpt :(
Op het moment dat je dit bericht plaatst, heb je waarschijnlijk het bericht van @Tanja1968 nog niet gelezen? Probeer dat maar even uit.

Dennis.

En words etc. werkt niet meer. Bureau-accesoires is ook leeg :(
Dan heb je bij 'Software' toch de verkeerde software verwijderd. Een scanner en een toetsenbord installeren worden door XP automatisch herkend, het verwijderen v.d. oude drivers was niet nodig geweest. Mocht de optie van @Tanja1968 niet baten, dan kun je XP toch gewoon laten herinstalleren? (hopelijk heb je die XP-CD ook)

Dennis.

Hoi bedankt voor de tips allemaal, ondanks dat het niet is gelukt.

Maar ik denk dat er wel een oplossing voor is:

De halve lijst van "Alle Programma's" is verwijderd. En het bureaublad is leeg.
Maar toen ik Nero wilde installeren zei de computer dat het er al opstond, terwijl het niet in de lijst met programma's stond.

Zou het dan met iets van gebruikers te maken hebben?

Heb je die tip van mij al geprobeerd? Die gaat ook over gebruikers/accounts
:)

Ga naar start, klik "uitvoeren" aan.

Type dan letterlijk in: control userpasswords2 (ook de 2 tikken).

Klik dan op het account dat normaal altijd opstart. DAARNA haal je het vinkje bovenaan weg bij "gebruikers moeten......"

Klik dan op toepassen en start daarna de pc opnieuw op.

Dan kijken of hij wel weer alles laat zien.:)

Goed lezen;)

EERST het account aanklikken, DAN het vinkje weghalen.

Precies andersom dus.:D

Ja maar ik begreep hem niet helemaal :(
Anders:

1) Start
2) Afmelden

En nu de juiste account te kiezen(waar alle software nog instaan)

Wacht anders maar even op Tanja.

Dennis.

(EDIT: Ik ben zoals altijd weer te laat)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan