Help! Corrupte harde schijf herstellen, NTLDR missing

• Onderwerp starter Onderwerp starter kivdw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kivdw

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Dag iedereen!

(Ik weet niet helemaal zeker of dit wel het goede gedeelte van het forum is om de vraag te plaatsen. Heeft iemand een beter idee, laat het dan even weten :thumb:)

Ik had tot voor kort een harde schijf met 4 partities: een voor windows (de grootste), een voor de '/' van Ubuntu, een voor de '/home/' van Ubuntu en de rest als SWAP. Nu wilde ik de ruimte van Ubuntu leeg maken. Dus met Partition Magic heb ik die partities gewoon geformatteerd. Dat lukte niet meteen, dus moest ik wat commando's uitvoeren in Ubuntu. Het lukte nog steeds niet. Ik heb dus maar die partities geformateerd met de live cd van Gparted. Dat ging wel. Ik wist al van tevoren dat ik Windows XP Pro niet meer zou kunnen opstarten. Daarvoor zou ik de volgende commando's moeten uitvoeren:

1. fixboot c:
2. fixmbr
3. bootcfg /rebuild

Nou bij stap 3 ging het fout. Hij zij dat er iets mis was met de schijven en dat ik CHKDSK moest uitvoeren. Daar gaf hij geen foutmeldingen. Maar bij het opstarten krijg ik nu 'NTLDR missing blablabla'.

Het grote probleem nu is dat als ik de harde schijf aan een andere computer hang, hij dan alleen een FAT partitie laat zien van 10MB, terwijl in Partition Magic staat wel de hele hardeschijf. Dit is de screenshot:
screen1.jpg

Het gaat om Disk 1. Hoe komt het dat er een deel in het geel is? Dat is toch het gebruikte (niet lege deel)? Terwijl hij wel zegt dat er maar 7MB gebruikt is.

Kan iemand mij helpen met het herstellen van mijn bestanden?

Alvast hartstikke bedankt!

Groetjes,

Kaj-Ivar

Pak de windows cdrom/dvd erbij.
Start hiermee op en kies middels f8 de optie opstarten met opdrachtprompt.

Ga naar je de map i386 op je windows cd, copieer hiervandaan de volgende bestanden naar de hoofdmap op je harde schijf waarop windows is geinstalleerd:
ntdetect.com en ntldr.

Start de pc daarna op de normale wijze op.
Wellicht start deze foutloos door.
Daarna kan je kijken of je kan achterhalen wat er met partitioneren is misgegaan.

Ja, sorry, ik was vergeten te zeggen dat ik dat al had gedaan... Je bedoelt toch met 'copy e:\i386\ntldr c:\' enz.? Dat had helaas geen resultaat.

Toch bedankt!

Hebben jullie misschien andere ideen?

Groetjes,

Kaj-Ivar

Used MB en unused MB is niet gelijk aan totaal...
Eerste reden om die software dus al niet te gebruiken...

Waarom gebruik je niet gewoon schijfbeheer van windows?

Heb je chkdsk al geprobeerd?

PS: mss WINNT.EXE opstarten vanop de cd?
Dan zou ie je bestanden moeten herstellen als ik het goed heb. Heb zo ooit een soortgelijk probleem opgelost.

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met het schijfbeheer van windows? In explorer staat het volgende:
screen2.jpg

En ik heb CHKSDK al gebruikt, hij geeft geen foutmeldingen...

Groetjes,

Kaj-Ivar

Klik met rechtermuisknop op 'deze computer', vervolgens kies je voor beheren.

Klik daarna links op 'schijfbeheer'

Hier kan je ook met je partities spelen zonder dat je andere software nodig hebt...

Die geeft precies hetzelfde aan:
"(G: ) 232,88 GB FAT, In Orde (Actief)" en daarboven staat "Capaciteit: 10MB, Vrije Ruimte: 3MB". Misschien moet ik het met een data recovery programma proberen de data te herstellen... Weet iemand een goeie?

OK, mensen, ik heb alle bestande kunnen copieeren met het programma EASEUS Data Recovery. Dat werkt echt heel erg goed. Nog bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Kaj-Ivar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan