Help! De cursor gaat z'n eigen gang :-(((

Status
Niet open voor verdere reacties.

LiviaV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2013
Dag!

Geen idee of mijn vraag hier op de goede plek is, want geen idee wat er aan de hand is :confused:. Probleemschets: ik werk op een al wat oudere MacBook. Sinds een paar dagen gaat het niet goed met de cursor. Die springt tijdens het typen vrijwel continu - soms is het even rustig - heen en weer in de tekst. Achteruit (meestal paar woorden maar soms ook hele zinnen) maar ook vooruit. Markeert in het voorbijgaan hele stukken tekst die bij de per-ongeluk-return verdwijnen. Het doet er niet toe in welk programma ik bezig ben; Pages, Word for Mac, Mail... je wil niet weten hoe lang ik over dit kleine stukje tekst doe(hoehoe).
Bij mijn weten is er niks met het keyboard gebeurd, niks gemorst ofzo.
Wat kan er aan de hand zijn en wat ik eraan kan doen? Alvast bedankt!

Bij mijn zoon ook (weliswaar een los toetsenbord). Hij had nooit gemorsd en het toetsenbord was/leek schoon.
Na vervanging van het toetsenbord was alles weer goed.
Dit hoeft bij jouw macbook uiteraard niet de oplossing te zijn.

Dank voor je reactie Bron!
Ja, haperend toetsenbord is mogelijk maar ik hoop dat er een andere oplossing is. MacBook is nl. ruim vijf jaar en intensief gebruikt, vervanging toetsenbord kost ruim € 160 volgens de digidokter... misschien beter investeren in vervangende 2e-hands Pro o.i.d. Als het zover komt, liever niet natuurlijk.
Dus verlossende tips blijven welkom :).

Ik ben niet thuis in de Mac'jes, maar kun je het testen met een extern toetsenbord of kun je deze niet aansluiten?

Laptop toetsenborden voor windows zijn er al te krijgen voor 25€
Als je zeker weet dat dat de oorzaak is: Zoek eens op marktplaats of ebay naar een toetsenbord voor jou macbook.

Zelfs als het uit de USA moet komen kan het zeervoordelig zijn.

Nadeel, je moet het er zelf inzetten.

succes ermee

Jij ook bedankt, Kostenzer!
We hadden nog een Dell-toetsenbord liggen en dat werd verrassend snel herkend door de MacBook. Voorlopig geholpen, al is het even wennen want ik gebruik nog wel Mac-muis. Heb hier een externe muis rondzwerven maar nu niet nodig. In de komende weken ga ik rustig op zoek naar een 15" of 17" 2e-hands MacBook Pro ofzo, daar was ik toch al aan toe.
Groet, Livia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan