Help de GB verdwijnen niet !

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Miny

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2008
Ik heb een Acer Aspire 3050 met daarop twee interne harde schijven de C schijf is en FAT32 formaat en de D schijf is in NTFS formaat.
Nu heb ik op de C schijf al mijn programma's en dergelijke sinds kort geinstalleerd en die van de D schijf verwijderd. Het probleem is alleen dat de D schijf nog steeds te weinig ruimte over houd :2,89 GB terwijl er eigelijk niks op staat behalve de windows mappen. Zou deze dan niet veel leger moeten zijn ?
Zo ja hoe kan ik er dan voor zorgen dat hij opgeschoond word
alvast bedankt
Groeten Jasmin

Probeer eens in de Verkenner de schijf te formatteren. (rechtermuisknop op D:\)

Ik ga ervan uit dat je deze programma's eerst hebt gedeinstalleerd toen ze nog op de oude schijf stonden?
Verken die d schijf eens met je verkenner, kijk of er nog(verborgen) mappen/bestanden op staan die gerelateerd zijn aan die oude programma's, als dat zo is kan je die probleemloos deleten. Desnoods in veilige modus.
Laat een goede cleaner er eens op los(zowel register als bestanden), bijv. ccleaner.

Hoe groot is de schijf oorspronkelijk?

Probeer eens in de Verkenner de schijf te formatteren. (rechtermuisknop op D:\)

Op die d schijf heeft hij zijn os staan, dit is dus geen optie op dit moment

oke bedankt mensen
Ik zal jullie tips even uitproberen , de schijf is trouwens niet zo heel groot: 16,9 GB
Dit is trouwens ook vrij raar aangezien er op da laptop een schijf van 60 GB in had moeten zitten terwijl ik maar 33 Gb tot mijn beschiking heb :S
Maar in iedergeval bedankt voor jullie hulp
En ben trouwens een ZIJ geen hij ;)

Edit: Crapcleaner heb ik zojuist alles laten opschonen hij heeft wel wat ruimte vrij gemaakt (98mb) maar in mijn ogen moet hier toch meer uit te halen kunnen ? Of neemt het besturingssysteem zoveel ruimte in ; lijkt me niet, aangezien er nog zat ruimte was toen windows er net opstond.....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan