Help! De pc van mijn vriendin start helemaal niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
De pc van mijn vriendin (XP-home) start helemaal niet op. Er begint alleen een ventilator te draaien en een ledje van de Plextor te branden. Niet meer. Geen enkel beeld dus ook.
Weet iemand raad?

onlangs PC verplaatst?

Het kan zijn dat er een (geheugen)kaart los is geschoten. Maak de kast even open en druk alle kaarten even stevig aan.

ik zou beginnen met de meest voor de hand liggende dingen :

kabelpluggen aandrukken,
even de "kaarten" + geheugenchips aandrukken in de "slots",
even een andere monitor eraan hangen (of DE monitor even aan een andere pc hangen : doet 'ie 't daar ? Dan monitor ok en verder gaan met zoeken naar oorzaak in de pc)

btw : hoor je wel of geen piepjes bij de opstart van de pc ?

Pc niet verplaatst.
Alles aangedrukt.
Er zijn geen beepjes.
Andere monitor? Er wordt helemaal niets gedaan, de BIOS start niet op, er wordt geen hardware gedetecteerd, enz.

???

nee, akkoord, maar als de monitor is overleden zal er ook niets te zien zijn: geen bios, geen hardwaredetectie etc.

alleen,............

ALS de monitor dood is en de pc niet, dan zal op zijn minst die ene "piep" bij de opstart gehoord moeten worden.

Is dat niet het geval dan vermoed ik dat het mobo dood is. Het lijkt mij niet de hdd, want ALS het de hdd is, dan zou je een foutmelding op je beeldscherm krijgen dat er niet geboot kan worden.

Die opstartpiep is best wel belangrijk, als je die niet hoort, dan ben ik bang................

Inderdaad, geen enkele biep.
En ook niet het vertrouwde geluid van de floppydrive...

Dood? Een Asus P4B van krap 2 jaar?

juist omdat je niets hoort, maar wel stroom hebt, vermoed ik dat het mobo is overleden.

(er vanuit gaande dat idd. alle kabels, pluggen, kaartjes, etc. etc. zijn gecheckt)

rip.jpg

ben er bang van.

Hi..
probeer de bios te resetten . boven of naast de battery zit een jumper ,deze even verzetten , dan de spanning er op en weer af .de jumper terug plaatsen .dan is de bios gereset. succes .....t

Laatst bewerkt:
Kalden, Bios gereset.
Merk dat dat ook idd gebeurd is, want als ik nu de stroom er op zet beginnen de ventilatoren meteen te draaien (dus zonder dat de aan/uitknop beroerd is).

Echter, er gebeurt verder niets.

Ben al aan het kijken wat mobo's kosten...

Veel dank allen voor de suggesties.

Dick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan