Help De sims 2 (sommige games) lopen opeens traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gammie01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Hallo leden,

ik speel al een hele tijd geen games meer op de computer, eigenlijk vooral internetten wat soepel en snel gaat. Sinds kort Flight Simulator X de demo gespeeld, wat ook niet erg soepel ging (specs moeten het op low graphics wel aankunnen) vliegen gaat trouwens perfect, maar laadtijden niet. Tot ik vanmiddag de sims weer eens wilde spelen, heeft het altijd perfect, snel gedaan en ooit problemen mee gehad tot vandaag, ik heb de volgende delen erop staan: Sims 2> nachtleven> Gaan het maken> Glamour accessoires> seizoenen. Als ik naar de specs kijk moet mijn computer dit op zijn gemak aan kunnen.

Systeemvereisten van de sims 2:
Systeem: Windows 98/2000/ME/XP
Processor Intel pentium 3: 800 MHz / bij uitbreiding 1,3 GHz
Geheugen: 256 MB Ram
Harde schijf: 3,5 GB
Cd/Dvd: speler 8x
Grafische kaart: 32 MB
Geluidskaart: DirectX 9.0

Mijn computer specificaties:
Systeem: Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 3
Processor: AMD Athlon™ 64 Processor 3000+ , kloksnelheid 2,01 GHz
Geheugen: 512 MB
Harde schijf: 46 GB gebruikt van de 200 GB
Cd/DVD: DVD BENQ
Videokaart: Ati Radeon HD 2400 PRO 256 MB (nieuw, paar maanden oud)
Geluidskaart: Creative SB Live!

Verder heb ik als antivirus: Avast, die dagelijks update en voor spyware (gister nog een volledige pc scan laten uitvoeren van 2 uur): Spyware Terminator die ook dagelijks update en cookies ect. verwijderd. Trouwens ook nog gedefragmenteerd, helpt ook niet. Verder een maand of 2 geleden een nieuwe voeding gekocht De Seasonic S12II-430HW, werkt verder ook uitstekend. Over de videokaart naar mijn weten heeft de verkoper (die hem tevens voor mij in de computer heeft gemonteerd) ook de drivers geupdate. Maar op het gebied van grafisch/beeld zien de games (die ik tot nu toe gespeeld heb) er allemaal mooi uit en geen schrokkerige toestanden, het is echt alleen maar de reuze lange laadtijden en met het navigeren in de sims wat erg sloom gaat, dat ben ik niet gewend met name van de Sims 2. Overigens zijn mijn games legaal.

PS: Heb nog geprobeerd bij Age Of Empires 3 (die vraagt iets hogere systeemeisen) deze game doet het prima en snel ook bij Gta San Andreas... Lijkt erop alsof de Sims 2 + de uitbreidingen er het meeste last mee hebben, de graphics/ beeld enzo zien er wel mooi uit, maar het navigeren aanklikken ect. Gaat idioot sloom... Terwijl ik dit vroeger nooit heb gehad! Heb ze tevens ook allemaal opnieuw geïnstalleerd, ook dit helpt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan