HELP dringend!! : is dit de voeding of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lord_gijsje

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2003
pentium III 800MHz
voeding 250Watt

De stroomkabel van mijn beeldscherm vertrekt vanaf de kastvoeding.

Normaal hoor je de monitor 'aanklikken' als er stroom doorkomt bij het opstarten van de PC, maar gisteren klik ik IE aan en prompt valt mijn PC uit.

Nu dacht ik dat hij gewoon terug opstarte, dus ik ging ff eten, maar toen ik terugkwam stond hij zonder beeld, met de LED's van diskettedrive, CDROM en harddisk aan.

Ik heb de bios batterij al vervangen, daar ligt het niet aan.

Volgens mij is er een probleem met de voeding, het rode LEDje op mijn MB brand wel, en de lichtjes van alle drives ook, maar mijn scherm 'klikt' niet meer als ik de voeding onder stroom zet.

Snel hulp gevraagd aub, mijn eindwerk ligt te wachten...

Kun je misschien het beeldscherm op een andere computer testen en ook een ander beeldscherm op de huidige computer.

monitor op een andere PC, moeilijk

ik heb wel de monitor rechtstreeks op netstroom aangesloten en dan klikt ie wel, dus dan gaat er stroom door normaal, maar hij springt alleen aan als hij een PC signaal krijgt denk ik.

als hij op de voeding van de pc zit, en ik connecteer die op het stroomnet, dan klikt hij niet meer, wat hij anders wel deed...

Heb je misschien een voltmeter?
Dan kun je rechtstreeks aan de aansluiting op de computer controleren of er stroom op staat.
Wel voorzichtig a.u.b.

nope, ik kan het misschien es vragen aan de burgerlijk ir op mijn kot...

bestaat er geen andere methode?

Doe even een verlengsnoertje aan je monitor (contr.) en dan direct in het stopcontact.

De methode die je toepast in dergelijke gevallen is het controleren van alle zaken en alles wat functioneert kun je vervolgens als oorzaak vergeten.
Uiteindelijk kom je dan vanzelf uit op je werkelijke probleem.
Omslachtig maar wel efficient.
Punt is dat bij jouw er iets aan de monitor kan mankeren, maar ook aan de voeding.
Andere oorzaken kunnen zijn dat de connectors of de kabels niet meer goed zijn.

ok wacht ff, ik ga even de monitor proberen op een laptop aan te sluiten

... de monitor werkt prima... daar ligt het dus niet aan

Laatst bewerkt:
ik heb de voeding ff opengedraaid, is het bord rond enkele weerstandjes precies een beetje zwart-bruin uitgeslagen, precies of die doorgebrand zijn, maar aan de weerstandjes zelf is niks te zien. Ik weet niet in hoeverre dat normaal is...

ik ga seffes toch even langs de pc shop denk ik...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan