help! Dvd brander installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patricia2011

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Hoi!

Omdat in dit forum werd gezegd dat ik het beste een nieuwe DVD brander kan installeren, heb ik een vraag! Ik heb de computer aan de zijkant opengemaakt en heb er een foto van gemaakt (zie bijgaande foto). Het gaat om de onderste van de twee dvd stations. Hoe kan ik nu het beste deze oude brander eruit halen en de nieuwe erin zetten? Hoe kom ik aan de ruimte om dat te doen? En waar moet ik op letten bij de aanschaf van een nieuwe dvd brander? Kan het uberhaupt, deze brander eruit halen en een nieuwe erin zetten, of is daar te weinig ruimte voor?

Alvast bedankt van deze klussende beginner!

computer.jpg

Je zal de andere kant van de kast ook open moeten maken. Aan de zijkant van de brander zitten aan iedere kant 2 schroefjes. Deze los maken en de brander voorzichtig naar de voorkant van de kast schuiven. Zo heb je iets meer ruimte om de kabels los te maken. terug plaatsen in omgekeerde volgorde.

Schroeven los maken en de drive er naar voren uitschuiven...
Bij sommige PC's moet daarvoor het frontpaneel worden losgemaakt.... (zit vaak met "kliksluiting" vast)

okee via de voorkant!! Dat ik daar nou niet aan gedacht heb.. ik dacht dat de ventilatoren/motor etc aan de achterkant in de weg zat.

Er zit inderdaad een voorpaneel op; ik zal even moeten kijken hoe die vast zit.

Zijn er verder nog speciale dingen waar je op moet letten bij het aanschaffen van een dvd brander? Hij heeft dus een Sata-aansluiting nodig (gezien de rode kabels toch?) en verder...? Nog speciale merken die je beter kunt mijden of juist wel moet kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan