Help, een onbekende is mijn draadloos netwerk binnen geslopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Vervloet

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Ik heb een draadloos netwerk met verschillende computers waarop verschillende besturingssystemen ( Xp, Vista, W7) zijn geïnstalleerd en die verbonden zijn met een draadloos Belkin router N750DB.De firewall van de router, als ook de SSID is ingeschakeld en op alle PC,s is een antivirus- en antimalware programma geïnstalleerd.Hoe is het mogelijk dat die indringer verbinding kan maken met mijn netwerk (uiteraard zonder mijn toestemming)?Hoe kan ik die indringer definitief verwijderen?,

waaruit maak je op dat er een indringer op je netwerk zit? Welke provider heb je?

Heb je wel een wpa sleutel ingesteld???
SSID houd geen andere pc's buiten.

Is dit netwerk wel beveiligd met een veiligheidssleutel? In mijn omgeving zie ik ook nog steeds netwerken, die niet beveiligd zijn en waar men dan zo kan inloggen.

edit: Palomino was mij net voor.

TS is nog steeds online maar hij antwoord niet.

Beveiligingssleutel:WPA/WPA2 is ingesteld. Omdat de vreemde indringer met IP adres in de lijst DHCP-clients staat.

In principe zou het niet kunnen,of de persoon moet jouw wpa sleutel kennen.
Kun je nog een mac adres filter instellen op de router.

Palomino,
Ik heb geantwoord: WPA/WAP2 sleutel ingesteld, toch verschijnte er een indringer op de DHCP client-lijst met een toegekend IP

heb je met alle toestellen rekening gehouden die er mogelijks binnen familiekring aktief zijn, smartphones, spelconsoles, BD/DVD spelers met netwerk mogelijkheden? Je kan MAC-filtering instellen samen met het gebruik van WPA/WPA2 om nog een extra moeilijkheid in te bouwen voor potentiële hackers.

IP-adres noteren en bij whois nagaan bij wie dat IP-adres behoort.
De indringer verwijderen uit de client-lijst.

Dat is best knap om bij whois te vinden aangezien dat IP adres een lokaal IP is ;)

@Robert Vervloet: Je kan ook het WPA wachtwoord veranderen en op de apparaten instellen.
BTW: Is het niet gewoon een blu-ray speler die je aan het netwerk hebt gehangen voor firmware updates?

Ik heb het Ip-adres genoteerd. hoe moet ik bij whois nagaan bij wie het ip behoort? de WPA2 sleutel heb ik juist gewijzigd. WPA2 en MAc zijn twee aparte beveiligingen, wert dat wel samen? DE indringer uit de client lijst verwijderen, hoe doet ge dat? Ik heb de router gereset met behoud van de instellingen. Na het heropenen van de router website was deindringer verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan