Help Een Virus Wat Nu

Status
Niet open voor verdere reacties.

denise0209

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2004
Berichten
37
Hallo,

Kan iemand mij misschien helpen?

Ik heb (denk ik) een virus op mijn computer!!
ik krijg namelijk al een week allemaal mail binnen die is gewijzigd of gewist door mijn computer zelf?

Ik ben radeloos mijn computer is ook niet meer zo snel als voorheen.

En met opstarten heeft hij het ook moeilijk het gaat maar moeizaam als het al gaat!!

Ik heb er windows ME opzitten en internet via de kabel (casema)

wie kan mij helpen met een virusscan misschien of een andere oplossing??

Alvast bedankt

Fran
 
Hoi Tanja,

Ja ik denk dat ik wel een soort van virusscanner heb?

Want die mailtjes die ik krijg zijn wel leeggemaakt o.i.d.
ik ga nu effe die site van je openen!!


je hoort zo meer...........


Groet Fran
 
Tanja,

Nog een vraag hij is nu aan het scannen maar kan de virussen niet clean of delete doen wat nu?

hij heeft nu 1100 gescand en ik heb al 1000 infected er staat worm bij?

Groet Fran
 
Hoeveel?????
:8-0:
Hij is nu aan het scannen zeg je, maar als hij klaar is krijg je waarschijnlijk wel de optie om ze te verwijderen.


Als dat niet lukt moet er denk ik een virusexpert langskomen. (hier in dit topic bedoel ik)
:confused:
 
Een heldere en goede virusscan:

Panda Online Scan

Ook een goede:
BitDefender

Je moet wachten tot de scan klaar is. Laat desnoods vannacht doorscannen. (Draai niet 2 online scans tegelijk!)
 
Echt niet normaal he??

Hij zit nu alweer op 2500 gechekt en 2400 infected.


Hoe kom je aan zo een virus he?

niet gek dat hij raar ging doen ik hoop maar dat het helpt wat je net zei anders heb ik denk ik een GROOT :eek: probleem.

Je hoort zo weer van me..


Groetjes Fran
 
Helaas kan ik je niet echt helpen.
Maar ik zou je toch willen aanraden:
Als er zoveel virusjes op je computer zitten... doe uw computer 's binnen in een computerzaak, om alle virussen te verwijderen.
Koop een goede virusscanner... en stop met downloaden van allerlei onbekende bestanden van het web. Pas ook op met allerlei prularia die je door jan en alleman krijgt toegestuurd.

Ik spreek eigenlijk ook een beetje uit ondervinding. Heb ook 's een hoop virusjes op m'n computer gehad. Sindsdien vliegt elk onbekend bestand dat ik krijg toegestuurd in het vuilbakje; Ik weiger gewoon nog naar verdachte site's te gaan, (Je kent ze wel... sex; Games; ....). Ik haal enkel nog bestandjes af die ik echt goed ken (Office.). En ik monteer enkel nog goede legale software.

Dat helpt veel, en echt interessante zaken hoef ik hierdoor niet te missen.

Luc
 
Als iedereen met virussen naar de computerzaak holde zou het daar storm lopen :D
Denise0209, heb je erg veel belangrijk spul op je pc zitten? Ook al zouden die wormen allemaal verwijderd worden........ik zou het systeem niet meer vertrouwen.:(
 
Verwijder eerst eens je tijdelijke internetbestanden:
Extra > Internet-opties > Bestanden verwijderen (ook off line items) > en cookies verwijderen.

Doe ook een schijfopruiming:
Start > Programma's > Bureau-accessoires > systeem-werkset > Schijfopruiming.

Scan nu nog eens met housecall vink wel eerst "Auto herstel" aan.
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
 
Geplaatst door H@NsiePanzzzer
(Draai niet 2 online scans tegelijk!)

Waarom niet ?
Scan wel eens met Kaspersky, Ad-Aware, Spysweeper en twee online scanners tegelijk. :D

Kost alleen wat meer tijd, maar dan zit ik toch in de kroeg. :cool:
 
Geplaatst door Jozo


Waarom niet ?
Scan wel eens met Kaspersky, Ad-Aware, Spysweeper en twee online scanners tegelijk. :D

Kost alleen wat meer tijd, maar dan zit ik toch in de kroeg. :cool:

Nou stel dat ze, als ze klaar zijn op het zelfde moment diverse file willen verwijderen, kan problemen opleveren lijkt mij
 
Geplaatst door Luc Heyndrickx
Helaas kan ik je niet echt helpen.
Maar ik zou je toch willen aanraden:
Als er zoveel virusjes op je computer zitten... doe uw computer 's binnen in een computerzaak, om alle virussen te verwijderen.
Luc

Beetje zonde van je geld. Elke computerhobbyist kan zelf virussen verwijderen. Iedereen kent vast wel iemand in de buurt die kan helpen. Een computerzaak rekent al gauw belachelijke prijzen voor zo iets relatief eenvoudigs :confused:
 
Hallo,

Hier ben ik dan weer even zelf.
nou ik heb dus gisteren die virusscanner van Tiscali gedaan, en wat denk je dat er is gebeurt??

Mijn computer ging vanzelf uit.................:(

Maar goed heb nu weer trend micro gedraaid en hij is weer aan het scannen wordt er een beetje:( van.

Ik laat hem nu maar even gaan.

Ik heb wel nu auto herstel anngeklikt alleen staat er nu (tijdens het scannen) kan niet benaderen bij?

Ik wacht het wel af ik ga nu lekker slapen en zie het morgenochtend wel weer!!

trusten en tot morgen

Ik wil wel (alvast) iedereen danken voor zijn of haar hulp en dan vooral Tanja.

Het is dus NOG niet opgelost maar ik ben positief ingesteld(nog wel)

Ik hoop morgen virus vrij te zijn.

Ik heb trouwens ook schijfopruiming gedaan alleen C ik weet niet of dat echt de bedoeling was of dat ik alles moest opruimen maar dat hoor ik dan graag nog even!!

Nou ik ga nu naar bed tot morgen dan maar weer en hoop morgen op een dag zonder zorgen (en virussen) we zullen zien................................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan