Help en ondersteuning werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou zinvol zijn om te vermelden welk besturingssysteem je gebruikt? En hoe algemeen is je probleem, want uit jouw schermafdruk krijg ik het idee dat het wel werkt, maar dat bepaalde (help-)onderwerpen niet gevonden kunnen worden.

[Ik meen te zien dat het óf Vista óf Windows 7 is], dus je zou kunnen beginnen met het volgende:
Maak een snelkoppeling op je bureaublad met de volgende opdrachtregel: sfc /scannow
Rechtsklik erop, en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Wellicht dat dat Help & Ondersteuning repareert voor je.

Tijs.

Welkom op Helpmij..:thumb:

Ik heb je topic verplaatst naar sectie Vista.

Succes met je vraag.

Een iets explicietere terugmelding was fijn geweest: Is het probleem er nu nog na die sfc actie of niet?
Indien het probleem er nu nog is, dan zou je een reparatie-installatie van Vista kunnen proberen.

Tijs.

hoi.

Ja het probleem is er nog... ik heb die link van u reparatie-installatie gedaan, maar dan moet ik 29,95 betalen om te herstellen.....

??? Hoezo kost je dat geld? Met een volledige Vista DVD (in de juiste taal) zou je het moeten kunnen doen...
Volledige Vista DVD, dus niet een (door pc/laptopfabrikanten meegeleverde) recovery DVD.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Overigens kun je wat dingen proberen, nu reparatie-installatie blijkbaar problemen oplevert:
a. Maak een snelkoppeling naar CMD.EXE , rechtsklik erop kies voor "Als Administatrator uitvoeren"
In het CMD-venster:
regsvr32 msxml3.dll
Dat zou een positieve terugmelding moeten geven. Kijk daarna of help & ondersteuning weer 'normaal' doet.
b. In het Help & Support venster, klik op Opties (dus ergens rechtsboven) en vink aan "Inhoud van Internet downloaden" (of hoe het ook maar heet in Vista).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wel op gelet dat "Als Administrator uitvoeren" ook gebeurd is?

Indien ja, probeer eens Surs
Hiervoor is wel de installatie van Sp2 voor Vista vereist.

Beetje schot in het donker, maar omdat blijkbaar de reparatie-installatie niet lukt...

Tijs.

heb het gedaan p2 Vista gedownload, gaf de melding...is al geinstalleerd

en SURS ook gedraaid? (zie vorige posting).

Tijs.

bij surs krijg ik de download Windows6.0-KB947821-v21-x86.msu heb ik geinstalleerd , wat dan..

Start die niet automatisch op na installatie? Anders even op zoek naar System Update Readiness in je start-menu.

Tijs.

heb het allebei gedownload, maar kan de surs nergens vinden..oei oei

Ik heb geconcludeerd dat SURS geen oplossing gaat bieden voor je probleem. Het draaien ervan is dus zinloos. Alleen een reparatie-installatie van Vista kan nog helpen, maar ik weet niet precies waar je in mijn instructie daaromtrent vastloopt.

Tijs.

@frankwannet: Fijne vakantie. Lijkt me niet dat de Neosmart repair-cd gaat helpen -> NL content van Help & Ondersteuning zal daar wel niet in zitten.
@magda59: Je hoeft SURS niet te starten, want het is zinloos voor je probleem (zie mijn vorige posting, #16). Ik voorzie dat alleen een geslaagde reparatie-installatie nog soelaas biedt, maar op de een of andere manier lukt je dat niet. Ik weet niet in welke stap dat misloopt en wat dan precies.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan