help ; er is geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vraagje

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Mijn vriend wordt opgenomen in een verzorgingshuis. Hij heeft daar telefoon maar via een centrale. Er is kabel voor tv en radio maar ook dat is centraal. Er zit geen internet op.
Welke betaalbare oplossingen zijn er om toch te kunnen internetten?

Vraagje

Dat zul je met de leiding van het verzorgingshuis moeten bespreken. Staan zij toe dat bewoners een ADSL- (telefoon) of kabelinternetverbinding mogen afsluiten? Een andere methode is er niet.

Belangerijk is te weten welke opties hij via het normale traject heeft dus via bijv de postcode check.Als je die gegevens hebt zou je contact op moeten nemen met de TD van het tehuis.

En wat je ook wel ziet, is dat die tehuizen een paar PC's met Internet in een gemeenschappelijke ruimte hebben neergezet. Maar dan ben je dus nooit "privé" online.

la fonera

Ik heb op de la fonera map gekeken. Het huis ligt zo'n 1,5 km vanaf een grote groene stip in Warmond.
Biedt dit mogelijkheden?
De website bevat zoveel informatie dat ik er even niet uit wijs kan worden. Wie kan mij even op gang helpen.

Bedankt alvast voor de reacties!

Vraagje

1,5 km draadloos overbruggen is wellicht te groot en de stoorzenders zijn rijkelijk aanwezig.Praat eerst eens met de beheerder zou ik zeggen (van het tehuis)

internet draadloos?

Ok ik ga eerst met de beheerder overleggen.
Bedankt voor het meedenken.

Vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan